شناسهٔ خبر: 23551354 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

حجم قابل توجهی آتش و دود نفتکش سانچی را فراگرفته/هیچ خبری از سرنوشت دریانوردان ایرانی نداریم

صاحب‌خبر -
خرداد: راستاد (سخنگوی سازمان بنادر کشتیرانی) که هم‌اکنون در چین به سر می‌برد،  در باره آخرین وضعیت امدادرسانی و اطفای حریق نفتکش سانحه دیده ایرانی گفت: هم اکنون که تصاویر زنده نفتکش سانچی را بررسی می‌کنیم حجم قابل توجهی از آتش و دود طول کشتی را فرا گرفته و با اینکه نیروهای امدادی از ایران در نزدیکترین نقطه از کشتی مستقر هستند به دلیل حجم زیاد دود و آتش قادر به ورود به کشتی نیستند.

به گزارش خرداد به نقل از ایلنا؛ سخنگوی سازمان بنادر و کشتیرانی گفت: تا این لحظه هیچ خبر دقیقی از سرنوشت دریانوردان ایرانی نداریم اما براساس برآورد چینی‌ها و به گفته فرمانده گروه امداد و نجات چین وضع نفتکش اصلا مناسب نبوده و در لحظات اولیه برخورد نفتکش انفجار بسیار مهیبی رخ داده که باعث ایجاد آتش‌سوزی گسترده در نفتکش سانچی شده است.

کاپیتان بهرامی نیز گفت: ١٢ تکاور ایرانی به محل حریق نفتکش سانچی رسیده‌اند.

وی ادامه داد: دمای داخل سانچی هنوز بسیار بالاست و علاوه بر دما باید هماهنگی‌هایی میان تیم عملیات ایرانی و چینی ایجاد شود.

وی گفت: جلسه‌ای در این زمینه میان دو طرف شروع شده است و به نظر می‌رسد هنوز باید منتظر ماند.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این زمینه گفت: تکاوران در 1000 متری نفتکش مستقر شده‌اند.

وی تصریح کرد: تصاویر حاکی از آن است که دود غلیظی در نفتکش وجود دارد. چنانچه شرایط مهیا شود، تکاوران وارد نفتکش خواهند شد.

وی گفت: تکاوران ایرانی روی شناوری مستقر شده‌اند که روز گذشته تیم چینی از طریق آن وارد نفتکش شد.

به گزارش ایلنا، نماینده رئیس جمهور و رئیس کمیته پیگیری نفتکش سانچی به محض ورود به شانگهای مستقیم به اتاق بحران (ساختمان امداد و نجات شانگهای) رفته است.

 فرمانده شی که فرماندهی عملیات امداد و نجات را به عهده دارد به علی ربیعی گزارش می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما