شناسهٔ خبر: 23551154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه خبر داد:

فعالیت مبلغان مسلط به ۱۱ زبان زنده دنیا در فضای مجازی

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به فعالیت جمعی از مُبلغان در فضای مجازی، گفت: این دوستان به ۱۱ زبان زنده دنیا در فضای مجازی در حال فعالیت هستند و به‌نوعی در حال تغییر وضعیت هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی، شامگاه 23دی ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه 2500 مدرسه امین در کشور داریم، گفت: میانگین جذب دانش‌آموز از مدارس امین به حوزه 21 برابر مدارس عادی است که نشان از موفقیت‌های بسیار چشمگیر در این مدارس است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در تبلیغ با دو خطای بزرگ روبه رو هستیم، اظهار کرد: یکی از این خطاها منفک کردن حوزه‌های علمیه از عرصه تبلیغ است که به مانند یک دانشگاه عمل می‌کنیم و به‌نوعی ارتباط مردم را با حوزه‌ها قطع کرده ایم.

وی اضافه کرد: وابسته کردن حوزه‌های علمیه به دولت از دیگر خطاهای بزرگ است و همه شاهد هستید که برای نهادی مثل آموزش‌ و پرورش که هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص می‌دهند کسی چیزی نمی‌گویند ولی برای حوزه علمیه که این مبالغ نیست چه جنجالی در کشور به پا کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با بیان اینکه اولویت‌بندی در مخاطبان دنبال یکی از اصل‌هایی است که در معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه دنبال می‌کنیم افزود: با مشاهده مخاطبان می‌بینید که پیشکسوت‌ها و کهنسالان بیشتر میل به حضور در برنامه‌های حوزه دارند و به‌نوعی قشر جوانان را از دست دادیم، در صورتی که باید سرمایه‌گذاری ما روی جوانان کشور باشد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، ورود ناگهانی طلاب به عرصه تبلیغ را روشی نادرست خواند و گفت: ورود به عرصه تبلیغ با برنامه‌ریزی دقیق و به تدریج صورت گیرد تا طلبه در ابتدای راه از این کار خسته و درمانده نشود.

وی به برخی از فعالیت‌های معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: برگزاری طرح بینات، طرح تمسک، طرح هجرت، هسته‌های امربه‌معروف و نهی از منکر، نمونه فعالیت‌های معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به فعالیت بیش از 150 مُبلغ در عرصه تکنولوژی های روز مثل فضای مجازی در کشور ، اظهار داشت: این دوستان به 11 زبان زنده دنیا در فضای مجازی در حال فعالیت هستند و به‌نوعی در حال تغییر وضعیت هستیم.

انتهای پیام/313/23

نظر شما