شناسهٔ خبر: 23551144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله ناصری در دیدار معاون تبلیغ حوزه:

برنامه جامع تربیتی در آموزش و پرورش وجود ندارد/ حوزه علمیه به بسیاری از دستگاه ها و نهادها خدمت رسانی می کند

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه یزد یکی از معضلات کشور را نبود برنامه جامع تربیتی در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: با بی‌برنامگی ۱۲ سال دانش‌آموز را پرورش می‌دهند و سپس به دانشگاه می‌فرستند و بازهم بدون برنامه تربیتی صحیح بزرگ می‌شود و در نهایت نه به درد خود و نه به درد کشور می‌خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی شامگاه 23دی ماه در دیدار معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور و مدیر و معاون تبلیغ حوزه علمیه یزد، نداشتن برنامه تربیتی در آموزش‌ و پرورش را یکی از معضلات کشور دانست و گفت: آن‌ها با بی‌برنامگی 12 سال دانش‌آموز را پرورش می‌دهند و سپس به دانشگاه می‌فرستند و بازهم بدون برنامه تربیتی صحیح بزرگ می‌شود و در نهایت نه به درد خود و نه به درد کشور می‌خورد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: برای پرورش صحیح جوانان کارهای بسیاری می‌توان انجام داد که یکی از آن‌ها ساخت مجتمع‌های آموزشی کنار مساجد در تمام مقاطع تحصیلی در هر محله است و زمانی که این مجتمع کنار مسجد باشد، خود به‌ خود فرد به سمت مسجد کشیده می‌شود.

امام جمعه یزد با تاکید بر این که باید تربیت کودکانمان را به دست بگیریم، گفت: دانشگاه فرهنگیان می‌تواند یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب برای تربیت معلمین است که با این کار می‌توان سرمایه‌گذاری کرد و در پایان به نتیجه دلخواه دست‌ یافت.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد در ادامه با بیان اینکه باید برای مسئله بودجه حوزه‌های علمیه که یک امر بسیار مهم است، فکری شود،‌ افزود: فعالیت با این گستردگی در سطح کشور و اینکه بسیاری از دستگاه ها و نهادها نیازمند حضور روحانیون هستند، با این بودجه و مشکلات میسر نیست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه نباید متکی به دولت باشد، خاطر نشان کرد: در این صورت اگر دولت هم احساس مسئولیت نکند، شایسته نیست و باید روی انفال بیشتر کار شود و اگر بسیاری از سرمایه‌های کشور مثل معادن خمسشان را پرداخت کنند، می‌توان مشکلات حوزه‌های علمیه سراسر کشور را حل کرد.

آیت الله ناصری یزدی با تاکید بر اینکه باید بر روی وقف‌های جدید کار کرد چون بسیاری از وقف‌های قدیم شاید الان چندان در این زمینه کارایی نداشته باشند، ابراز کرد: حوزه همیشه نمی‌تواند منتظر کمک مردم باشد و با این اوضاع کشور و مشکلات اقتصادی که مردم دارند نمی‌توان امیدی داشت که آن‌ها نیز بتوانند کمکی به حوزه‌ها بکنند و باید خودکفایی را در حوزه‌های علمیه جا انداخت.

 

انتهای پیام/313/23

 

نظر شما