شناسهٔ خبر: 2355106 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رهبری‌ املشی موافق وزیر پیشنهادی علوم:

فرهادی مصداق بارز عدالت است

نماینده رودسر با بیان اینکه وزیر پیشنهادی علوم مصداق بارز اعتدال است، گفت: مخالفان فرهادی باید بر اساس مستندات با وی مخالفت کنند و چیزی خلاف واقعیت نگویند.

صاحب‌خبر -

محمد مهدی رهبری املشی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان در موافقت با محمد فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه زمانی که بخواهیم امانتی را به شخصی بسپاریم، وی باید اهلیت داشته باشد، اظهار داشت: اهلیت یعنی فرد از نظر صداقت، امانت، عدل و احسان شایستگی لازم را داشته و در عین حال تخصص لازم را نیز دارا باشد.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی علوم هر دو ویژگی ذکر شده را داراست، افزود: من به عنوان فرد کوچکی از مجلس از اینکه ما هنوز نتوانسته ایم یک فرد مناسب را برای مسئولیت خطیر وزارت علوم انتخاب کنیم از یک جهت خوشحال و از یک جهت ناراحتم.

رهبری اضافه کرد: ناراحتی من به این دلیل بود که کشور ما امروز در وضعیت خاصی قرار دارد و ما باید به مسئولان کمک کنیم تا مسائل به درستی پیش برود.

وی با اشاره به زمان اعلام وصول نامه معرفی وزیر پیشنهادی علوم تصریح کرد: در آن زمان تشخیص من این بود که فضای مجلس برای آقای فرهادی مناسب است و وی بالای 200 رأی موافق خواهد داشت.

این نماینده مجلس خطاب به مخالفان وزیر پیشنهادی علوم اضافه کرد: عزیزانی که قصد مخالفت با فرهادی را دارند باید بر اساس مستندات با وی مخالفت کنند و چیزی خلاف واقعیت نگویند.

رهبری املشی به مخالفت علی مطهری نماینده مردم تهران با وزیر پیشنهادی علوم اشاره کرد و گفت: آقای مطهری که من احترام فراوانی برایشان قائلم در مخالفت با وزیر برخی از مسائلی را مطرح کردند که واقعیت نداشت، به طور مثال آن نامه ای که اعلام شد آقای فرهادی آن را به امضا رسانده به گفته وی آن نامه توسط وزیر پیشنهادی علوم امضا نشده است، ما نباید زمانی که سایت یا رسانه ای مطلبی را نوشت آن را منعکس کنیم.

رهبری همچنین تصریح کرد: مطهری به این موضوع اشاره کرد که فرهادی در یکی از احزاب حضور داشته اما فرهادی تأکید دارد من در آن حزب نبودم.

وی وزیر پیشنهادی علوم را مصداق بارز عدالت توصیف کرد و از همکاران خود خواست تا به محمد فرهادی برای تصدی پست وزارت علوم رأی مثبت دهند.(فارس)

نظر شما