شناسهٔ خبر: 23550410 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

ائتلاف جدید انتخاباتی نخست وزیر عراق

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق با تشکیل یک ائتلاف انتخاباتی فرا طائفه‌ای با نام «فراکسیون النصر» خواستار پیوستن گروههای مختلف سیاسی به این ائتلاف شد.

صاحب‌خبر -

گزارش برخی منابع عراقی حاکیست که شمار زیادی از نامزدهای انتخاباتی و ائتلاف‌های عراقی از جمله نیروهای داوطلب نبرد با داعش به این فراکسیون می‌پیوندند.

العبادی با صدور بیانیه ای تاکید کرد که این ائتلاف در مسیر حفاظت از پیروزی ها و خون شهدا و مجروحان و تقویت مواضع قهرمانان وطن و مبارزه با فساد  و با تکیه بر توانمندی های ملی تشکیل شده است.

دراین بیانیه تاکید شده است که ائتلاف نصر برای همه عراقی ها فعالیت خواهد کرد و در راه یکپارچگی کشور و تقویت حاکمیت ملی گام برمی دارد و اشتباهات را اصلاح و عدالت و برابری را درمیان عراقی ها برقرار خواهد کرد.

العبادی در انتخابات آینده با سازمان بدر به ریاست هادی العامری  و مجلس اعلای اسلامی عراق به ریاست شیخ  همام  الحمودی متحد مي‌شوند.

بر اساس اعلام کمیسیون عالی مستقل انتخابات در عراق، 206 تشکل انتخابی و 32 ائتلاف سیاسی در انتخابات سراسری 12 ماه می 2018 (22 اردیبهشت ماه 97) برای تصدی 328 کرسی پارلمان و عضویت در شوراهای استانی در این کمیسیون ثبت نام کرده اند.

نظر شما