شناسهٔ خبر: 23549691 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

سینماهای مردمی‌سی‌وششمین جشنواره ملی
 فیلم فجر اعلام شد

با اعلام محمدرضا فرجی (مدیر امور سینماهای جشنواره) سینماهای مردمی‌سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر مشخص شد. به گزارش ایلنا، محمدرضا فرجی در خصوص نحوه انتخاب سینماهای مردمی‌جشنواره امسال گفت: تنوع جغرافیایی و کیفیت سالن‌های سینمایی دو عامل اصلی برای انتخاب سینماهای مردمی‌بود و از سوی دیگر امسال به نحوی سینما‌ها انتخاب شده‌اند که فیلم‌های در حال اکران آسیب نببیند و اکرانشان همزمان با ایام برپایی جشنواره به خوبی ادامه داشته باشد. طبق اعلام مدیر امور سینماهای جشنواره، مجموعه پردیس مگامال، پردیس کوروش، پردیس آزادی و پردیس چارسو امسال در اختیار جشنواره فیلم فجر هستند. فرجی ادامه داد: سینما‌ها و پردیس‌های سینمایی استقلال، اریکه ‌ایرانیان، آزادی، تماشا، جوان، چارسو، راگا، فرهنگ، کوروش، کیان، مگامال و ماندانا با مجموع ۲۲ سالن سینمایی و ظرفیت بیش از ۶ هزار مخاطب، سینماهای مردمی‌جشنواره سی‌وششم را تشکیل می‌دهند. سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار خواهد شد.

بزرگداشت عباس کیارستمی‌در بلژیک
 برگزار می‌شود

بزرگداشت زنده‌یاد عباس کیارستمی ‌با نمایش ۲ فیلم از این هنرمند در بروکسل بلژیک برگزار می‌شود. به گزارش مهر، برنامه بزرگداشت زنده‌یاد عباس کیارستمی‌ با نمایش فیلم‌های «۲۴ فریم» و «منو خونه ببر» از ساخته‌های این هنرمند فقید و نیز فیلم «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی» ساخته سیف‌الله صمدیان در روزهای ٢۶ دی و ۵ بهمن برابر با ۱۶ و ۲۵ ژانویه در مرکز هنرهای زیبای بروکسل در کشور بلژیک برگزار می‌شود. انیس دو ویکتور کارشناس سینمای ایران و همسرش ژان میشل فرودون به معرفی این فیلم‌ها می‌پردازند.

«شکلاتی» در جشنواره فیلم کودک بنگلادش

«شکلاتی» به کارگردانی سهیل موفق و تهیه کنندگی ایرج محمدی در ادامه حضور‌های خارجی خود در بخش رقابتی یازدهمین جشنواره کودک بنگلادش به نمایش درمی‌آید. به گزارش مهر، جشنواره فیلم کودک بنگلادش به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای سینمایی بنگلادش هر سال با نمایش آثار بلند سینمایی، کوتاه و فیلم‌های تجربی و همچنین تنظیم کارگاه‌های تخصصی، سمینار و نشست‌های متعدد برگزار می‌شود. «شکلاتی» پیش از این در جشنواره کودک اصفهان، جشنواره کودک کانادا، جشنواره کودک هند(فیل طلایی) حضور داشته است. یازدهمین دوره جشنواره کودک بنگلادش در تاریخ ٧ تا ١٣ بهمن (۲۷ ژانویه-۲ فوریه) در شهر داکا برگزار خواهد شد. در این فیلم شبنم مقدمی، ناصر هاشمی، محمدرضا هدایتی، ارژنگ امیرفضلی، علی مسعودی، فرزین محدث، پریسا رضایی، جواد جوینده، با هنرمندی شهره لرستانی و داریوش اسدزاده به همراه بازیگران کودک محمدرضا شیرخانلو، آیلی احمدی، محمدحسین بلوکات، سامان میرحسینی، شهاب شیر مردی و همراز اکبری به ایفای نقش پرداخته‌اند. اکران محدود این فیلم هم اکنون در سینماهای ایران ادامه دارد و تاکنون بیش از نیم میلیارد فروش داشته است.

نمایشگاه عکس «هِناسه دل»
 تا پایان دی ماه تمدید شد

گروه فرهنگی: نمایشگاه عکس «هِناسِه دل» روایتی از آه و نفس مردم زلزله زده کرمانشاه است که از ۱۱ دی ماه با حضور محمدی نسب دبیرکل جمعیت هلال‌احمر آغاز به کار کرده است. تاکنون چهره‌هایی مانند دکتر ایازی (معاون وزیر بهداشت) و احسان علیخانی از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند. در کنار این نمایشگاه همچنین نمایشگاهی از نقاشی‌های کودکان زلزله زده که در چادرهای دوستدار کودک سازمان جوانان هلال احمر در مناطق زلزله زده جمع آوری شده، به نمایش گذاشته و به شکل نمادین به فروش می‌رسد تا عواید حاصل از فروش آن صرف نیازهای کودکان زلزله زده شود.علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه عکس «هِناسِه دل» همه روزه تا پایان دی ماه از ساعت ۹ الی ۱۹ به باغ موزه قصر واقع در خیابان شریعتی خیابان شهدای ناجا(پلیس) مراجعه کنند.

لغو اجرای نمایش وحید رهبانی در «شهرزاد»

وحید رهبانی پس از انصراف از اجرای نمایش «هنر» در پردیس تئاتر «شهرزاد» در حال پیگیری و مذاکره با دیگر سالن‌های تئاتری است تا اثر تازه خود را به صحنه ببرد. این بازیگر و کارگردان تئاتر که قرار بود از نیمه دی‌ماه نمایش «هنر» به نویسندگی یاسمینا رضا را در پردیس تئاتر «شهرزاد» اجرا کند از به صحنه بردن آن انصراف داده است که در این باره در گفت‌وگو با ایسنا توضیح داد: به دلیل مشکلاتی که در این مجموعه تئاتری برای ما بوجود آمد و با وجود آماده بودن کار و تمرین‌ها و تبلیغات زیادی که انجام داده‌ایم از اجرا در این مجموعه صرف نظر کردیم و در حال گفت‌وگو با مدیران سالن‌های دیگر هستم تا این نمایش را در جایی دیگر به صحنه ببریم. او در این باره تنها به گفتن یکی از مشکلاتی که برایشان پیش آمده اکتفا کرده و افزود: طبق قرارداد باید نمایش «هنر» را در ساعت ۲۰:۳۰ اجرا می‌کردیم اما سالن زمان اجرای نمایش ما را به ۲۱:۳۰ تغییر داد و از آنجا که تقریبا نمی‌توان در این سالن بدون تأخیر نمایشی را اجرا کرد باید کار را حدود ساعت ۲۲ شروع می‌کردیم و این اتفاق برای اجرای یک نمایش در فصل زمستان بسیار سخت بود که در این باره مخاطبان زیادی نظرات گله‌آمیز خود را به ما منتقل کرده بودند.

برچسب‌ها:

نظر شما