شناسهٔ خبر: 23549378 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

جدال فکري با صباي بحران‌زده و تلاش نساجي براي سبقت از بادران+بقيه ديدارها

هفته هجدهم مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه‌هاي کشور با ديدار نفت مسجدسليمان صدرنشين و صباي قم، يکي از تيم‌هاي قعرنشين جدول رده‌بندي پيگيري خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سايت روزنامه نود ، هفته هجدهم مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه‌هاي کشور از ساعت 14 امروز (يکشنبه) با انجام 9 ديدار پيگيري مي‌شود. در زير نگاهي خواهيم داشت به ديدارهاي اين هفته:

*نفت مسجدسليمان - صباي قم، ورزشگاه شهيدبهنام محمدي مسجدسليمان
داور: امير عرب براقي، کمک‌ها: جواد قنبريان، مهدي صناعي و داريوش احمدي

دو تيم شرايط کاملاً متفاوتي را در جدول تجربه مي‌کنند. نفتي‌ها با کسب 39 امتياز، مقتدرانه و با اختلافي پنج امتيازي نسبت به بادران رده دومي در صدر جدول جاي دارند. هرچند شاگردان محمود فکري پس از شکست نساجي، سه تساوي متوالي کسب کردند. صبا اما هفته گذشته شکست سنگيني را در خانه مقابل آلومينيوم اراک تجربه کرد و با 10 امتياز، دومين کانديداي اصلي سقوط به ليگ دسته دوم محسوب مي‌شود. بايد ديد صباي بدون مربي چه سرنوشتي در خانه بهترين تيم ليگ خواهد داشت.

* فجرسپاسي شيراز - ماشين‌سازي تبريز، ورزشگاه شهيد دستغيب ‏شيراز ‏
داور: وحيد صالحي، کمک‌ها: بابک خسروي، محمد نوري و عقيل جهانبازي

زردپوشان فجر هفته قبل و در خانه تيم سرسخت بادران به تساوي دست يافتند و با يک امتياز به شيراز بازگشتند. فجر در هفته‌هاي گذشته، نتايج پرفرازونشيبي کسب کرده و تا رتبه هفتم جدول نزول کرده است‌. ماشين‌سازي هم با حضور عباس آقايي روي نيمکت اين تيم، نتيجه‌اي بهتر از دو تساوي و يک شکست به دست نياورده است. ماشين‌سازان با کسب سه امتياز اين بازي خارج از خانه، مي‌توانند تا رتبه دوازدهم جدول هم راه يابند.

* ايرانجوان بوشهر - بادران تهران، ورزشگاه شهيد بهشتي ‏بوشهر
داور: اميد سعيدفر، کمک‌ها: رضا قيم، رضا درويشي و رضا قاسمي

ايرانجوان از چهار ديدار اخير خود متحمل سه شکست شده که اين تيم را به جايگاه پانزدهم جدول رسانده است. بادران اما دو امتياز خانگي اولين ديدار نيم‌فصل دوم را از دست داد و اکنون جايگاه دومي خود را در خطر مي‌بيند. اگر نارنجي‌پوشان تهراني نتوانند از سد ايرانجوان بگذرند، نساجي با شکست گل‌گهر جانشين بادران خواهد شد.

* آلومينيوم اراک - مس رفسنجان، ورزشگاه امام خميني (ره) اراک ‏
داور: حسين زماني، کمک‌ها: رحيم حاجيلو، موسي مه آبادي و سعيد باهنر

هر دو تيم با کسب پيروزي در هفته قبل و روحيه‌اي مضاعف، پا به ميدان مسابقه مي‌گذارند. آلومينيوم هفته قبل بر صبا غلبه کرد تا کمي از جمع انتهاي جدولي‌ها فاصله بگيرد. شاگردان علي سامره اما مقابل خونه‌به‌خونه دست به کار بزرگي زدند و اين تيم راه‌يافته به جمع چهار تيم پاياني جام حذفي را مغلوب کردند، هر چند مس همانند سال گذشته در ميانه جدول حضور دارد و براي رسيدن به مدعيان صعود، راه زيادي را بايد طي کند.

* خونه‌به‌خونه مازندران - مس کرمان، ورزشگاه هفتم تير ‏بابل ‏
داور: روح اله شريفي، کمک‌ها: داريوش صابر مطلق، پوريا زحمتي و مرتضي منصوريان

تيم بلاتکليف بابلي هفته پرتلاطمي را پشت سر گذاشت. پس از رسانه‌اي شدن مشکلات مالي و تشديد اين مشکل، جواد نکونام در تمرينات خونه‌به‌خونه حاضر نشد تا پس از چند روز، استعفاي رسمي او به باشگاه خونه‌به‌خونه بيايد. وضعيت نيمکت اين باشگاه پس از نکونام مشخص نيست و خونه‌به‌خونه بدون سرمربي به مصاف مس خواهد رفت. مس کرمان هم نيم‌فصل دوم را با شکستي غيرمنتظره مقابل تيم رده شانزدهمي شهرداري تبريز استارت زد. بهترين فرصت براي بازگشت مس به جمع بالانشينان جدول، شکست تيم بابلي است که مي‌تواند آغازي بر نتايج بهتر براي کرماني‌ها باشد.

* گل‌گهر سيرجان - نساجي مازندران، ورزشگاه خليج فارس بندرعباس
داور: شاهو اصلاني، کمک‌ها: فرهاد مروجي، حامد صفايي و ايمان کهيش

شاگردان وينگو بگوويچ که نيم‌فصل اول را با سه شکست متوالي به پايان رساندند، هفته گذشته مقابل اکسين به تساوي دست يافتند. گل‌گهر رده دوازدهمي هيچ نشاني از تيم زهردار و مدعي فصل قبل نداشته و وينگو نيز از آينده خود در اين باشگاه، اطمينان کاملي ندارد. نساجي هم پس از اخراج عجيب پاشازاده و در نخستين تجربه داود مهابادى روي نيمکت اين تيم، ايرانجوان بوشهر را مغلوب کرد و با 33 امتياز به تعقيب مدعيان ادامه داد. قرمزپوشان قائمشهري اميد بسياري به کسب سه امتياز اين ديدار براي بازگشت به رتبه دوم جدول دارند.

* راه‌آهن تهران - آينده‌سازان برق جديد ‏شيراز، ورزشگاه راه‌آهن (اکباتان)‏ تهران ‏
داور: سعاد وفاپيشه، کمک‌ها: حميدرضا کنعاني، اميد افخمي و مهدي نجار

راه‌آهن يکي از بحران‌‌زده‌ترين و بدترين تيم‌هاي تاريخ ليگ دسته اول است و با اقتدار، آمار تمام بدترين‌هاي ليگ دسته اول را به خود اختصاص داده است! شاگردان محسن بياتي‌نيا نيم‌فصل دوم مسابقات را هم هفته گذشته مانند نيم‌فصل اول با شکست آغاز کردند و به نظر مي‌رسد سقوط اين تيم چند هفته مانده به پايان مسابقات مسجل شود. شايد اين ديدار بهترين فرصت براي برق جديد باشد تا با کسب سه امتياز خارج از خانه،‌ همچنان به رقابت با تيم‌هاي صدرنشين جدول ادامه دهد. برقي‌ها با 31 امتياز در رده چهارم جدول قرار دارند و با برتري در اين ديدار مي‌توانند حتي به رتبه دوم جدول نيز صعود کنند.

*شهرداري تبريز - شهرداري ماهشهر، ورزشگاه اختصاصي شهرداري ‏ تبريز
داور: عباس مهدي زاده، کمک‌ها: علي رعيت، عبدالعلي شکرگزار و سعيد لهراسبي

دو تيم متحول‌شده شهرداري تبريز و شهرداري ماهشهر در حالي در هفته نوزدهم به مصاف يکديگر خواهند رفت که هر دو تيم در ديدارهاي هفته گذشته خود موفق به شکست حريفان خود شده‌اند. شاگردان سيروس دين‌محمدي در نخستين هفته نيم‌فصل دوم ليگ دسته اول موفق شدند با نتيجه 2 بر صفر از سد ميهمان کرماني خود بگذرند. تبريزي‌ها پس از اين پيروزي حالا بسيار اميدوار هستند با کسب سه امتياز ديدار مقابل شهرداري ماهشهر خود را کاملاً از تيم‌هاي قعر جدولي جدا کنند. از طرف ديگر نيز تيم شهرداري ماهشهر هم وضعيتي مشابه هم‌نام تبريزي‌ خود دارد. اين تيم پس از روي کار آمدن عليرضا مرزبان به طور کامل متحول شده است و هفته گذشته موفق شد با نتيجه 3 بر يک راه‌آهن را شکست دهد. شهرداري ماهشهر هم‌اکنون با 22 امتياز در رده يازدهم و شهرداري تبريز با 17 امتياز در رده شانزدهم جدول رده‌بندي ليگ دسته اول قرار دارند.

* ملوان بندرانزلي - اکسين البرز، ورزشگاه تختي بندرانزلي
داور: ياسر همرنگ، کمک‌ها: مهدي الوندي، بابک عباسقلي‌زاده و مرتضي عابدي

تيم ملوان در نيم‌فصل نخست ليگ دسته اول با فرازونشيب‌هاي زيادي روبه‌رو بود و همين موضوع باعث دلخوري هواداران اين تيم شد. شاگردان دست‌نشان اما هفته گذشته تساوي ارزشمندي مقابل برق جديد شيراز به دست آوردند و با 26 امتياز در رده نهم جدول قرار گرفتند. اين تيم در هفته‌هاي باقيمانده قطعاً کار سختي براي جبران اختلاف 13 امتيازي خود با صدر جدول خواهد داشت. اکسيني‌ها هم که با 29 امتياز در جمع تيم‌هاي مدعي ليگ يک قرار دارند،‌ براي عقب نماندن و کسب سهميه صعود به ليگ برتر بايد سه امتياز اين ديدار را به دست بياورند.

نظر شما