شناسهٔ خبر: 23548974 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کتابی برای افرادی که مغزشان نیاز به سیم‌کشی دارد

فرهنگ > کتاب - ترجمه کتاب «مغزتان را دوباره سیم‌کشی کنید» نوشته جان بی.آردِن با محوریت تغییر نگرش در زندگی راهی بازار نشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «مغزتان را دوباره سیم کشی کنید» (به زندگی بهتر بیندیشید) نوشته جان بی.آردِن به تازگی با ترجمه ابراهیم شایان توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۰ توسط انتشارات وایلی و پسران منتشر شده و حقوق چاپ ترجمه آن توسط ققنوس خریداری شده است.

مترجم کتاب معتقد است تفاوت مهم این کتاب با نمونه‌های مشابه که در زمینه روان شناسی عمومی‌ و تغییر رفتار چاپ شده‌اند، در این است که اغلب آن‌ها بیشتر به توضیح روش‌های مدوّن مربوط و نتایج تغییرات رفتاری حاصل از کاربردشان می‌پردازند. کتاب «مغزتان را دوباره سیم کشی کنید» این توضیحات را بر پایه جزئیات مکانیسم تغییرات در مغز و بدن بیان می‌کند. نویسنده در این کتاب تلاش کرده جزئیات علمی‌لازم را برای درک دلایل فعل و انفعالات و تغییرات مغز، و عوامل اجراکننده آن‌ها را طوری بیان کند که مخاطب عمومی‌را سر در گم نکند.

جان بی.آردن معتقد است همه ما در زمان‌هایی تا اندازه‌ای احساس نگرانی و تشویش می‌کنیم یا خود را در عمق سیاهی حس می‌کنیم. هر فصل از این کتاب، به یک موضوع کلیدی از پیشرفت‌های جدید علم اعصاب می‌پردازد و طریقه کاربرد آن ها در زمینه های خاصی از زندگی را تشریح می‌کند.

«مغزتان را دوباره سیم کشی کنید» ۹ فصل دارد که به ترتیب عبارتند از جرقه سلول های مناسب، رام کردن آمیگدال، تغییر موضع به چپ، پرورش حافظه، سوخت رسانی به مغز، عادات سالم: ورزش و خواب، داوری اجتماعی، انعطاف پذیری و فرزانگی، نگرش آگاهانه.

این کتاب با ۳۱۹ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

58243

برچسب‌ها:

نظر شما