شناسهٔ خبر: 23548411 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای پرده آخر بخش استانی جشنواره تئاتر فجر در شهرکرد

شهرکرد- ایرنا- برخی از هنرمندان بخش استانی جشنواره بین المللی تئاتر فجر را که دو سه سالی است در ایران از رونق خاصی برخوردار شده است، جایگزین مناسب برای جشنواره های منطقه ای تئاتر می دانند.

صاحب‌خبر -

تئاتری ها معتقدند در بخش استانی جشنواره بین المللی تئاتر فجر ، آثار راه یافته بدون دغدغه های متعارف در بخش داوری جشنواره های منطقه ای به روی صحنه می رود و این ویژگی باعث بروز خلاقیت در بین هنرمندان می شود.
از سوی دیگر حضور هنرمندان تئاتر استانهای دیگر در یک استان باعث می شود بین تئاتری ها گفت وگو و دیالوگ برقرار شود و ایده های تئاتری بین هنرمندان مورد بحث قرار گیرد.
در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش استانی 6 استان میزبان بودند که چهارمحال و بختیاری آخرین میزبان این جشنواره برای نخستین بار بود.
5 اثر اجرا شده در بخش استانی جشنواره فجر در چهارمحال و بختیاری با رویکردهای مختلف و سبک های رایج تئاتری به روی صحنه رفت هر چند هنرمندان تئاتر از کار ' گل ' یاسر خاسب بیش از سایر کارها تعریف کردند.
مدیر امور استانهای مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شنبه شب در آیین اختتامیه بخش استانی جشنواره تئاتر فجر در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد گفت: بخش استانی را سرآغاز تور هنر تئاتنر ایران است و استانهایی که اجرای عموم در آنها رونق بالایی دارد از گردونه میزبانی حذف شده اند.
اتابک نادری افزود: یکی از اولویت های انجمن های نمایش در استانها توجه به تئاتر کودک است و هنرمندان تئاتر به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند.
مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری (شبکه محلی جهان بین) نیز گفت: رسانه با تعریف عام آن ، دیگر نمی تواند یک سویه باشد که یک طرف فرستنده به عنوان رسانه و یک طرف گیرنده به عنوان مخاطب باشد بلکه باید این رویکرد دوسویه باشد.
مهرداد عظیمی افزود: اگر چه این ارتباط به وسیله پیامک یا نرم افزارهای دیگر فراهم است اما هنر تئاتر با اجرای عمومی با مخاطب ارتباط مستقیم دارد و انتظار است تعامل بین صدا و سیما و هنرمندان تئاتر در استان بیشتر شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش استانی 5 نمایش از هنرمندان کشور به روی صحنه رفت.
جواد کارگران دهکردی در این آیین افزود: در جشنواره امسال، نمایش های بدن مقدس به کارگردانی مهدی محمدی از استان مرکزی،خداحافظ به کارگردانی آرین رضایی از تهران، خانه ای وجود داشت به کارگردانی مشترک مرضیه اشرافیان و مهدی فدایی از اصفهان، پلکان به کارگردانی محمد احمدزاده از گیلان و گل به کارگردانی یاسر خاسب از تهران به روی صحنه رفتند.
وی افزود: این جشنواره تحت عنوان' جشن گفت وگوی تئاتر ایران ' از نوزدهم تا بیست و سوم دی ماه در شهرکرد در دو سانس بعد از ظهرها برگزار شد که با استقبال مخاطبان در شهرکرد همراه شد.
به گفته وی، امسال دو اثر از چهارمحال و بختیاری شامل ' یک به علاوه دو' به کارگردانی امیربهاور اکبرپور دهکردی در بخش اصلی جشنواره تئاتر فجر و 'باد و بادان را دریا با خود برده است' به کارگردانی هوشنگ عزیزپور و مصطفی محمدی از فارسان در بخش استانی در بوشهر و یزد حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، جشنواره تئاتر فجر به صورت بین المللی هر ساله در تهران در دهه فجر برگزار می شود و از دو سال پیش تاکنون نیز بخشی از این جشنواره به صورت استانی برگزار می شود.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097

انتهای پیام /*

نظر شما