شناسهٔ خبر: 2354799 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

علیلو در گفتگو با "خبرگزاری دانشجو" عنوان کرد

بی‌توجهی وزارت صنعت به گزارش تحقیق‌ و تفحص خودرو/ نعمت‌زاده باید پاسخگوی مجلس و مردم باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بی‌توجهی دولت و وزارت صنعت نسبت به گزارش تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو، اظهار داشت: اگر جواب وزیر صنعت در کمیسیون صنایع قانع کننده نبود، ایشان را به صحن علنی مجلس فرامی‌خوانیم تا در مقابل نمایندگان مردم عزیزمان پاسخگو باشند.

صاحب‌خبر -

علی علیلو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی "خبرگزاری دانشجو"، به بیان آخرین وضعیت بررسی پرونده تخلفات صنعت خودرو پرداخت و گفت: تحقیق و تفحص انجام شد و گزارش آن نیز در مجلس قرائت شد. ما نیز در رسانه‌ها شاهد مناظره‌های فراوانی بودیم و مسائل را به خوبی برای مردم عزیزمان روشن کردیم اما آنچه بیشتر جای سوال دارد نتایج این تحقیق و تفحص می‌باشد.

 

وی افزود: مجلس در نتیجه‌گیری‌ها هیچ دخالتی نمی‌کند چرا که اصل بر استقلال قوا و مسائل اجرایی قوه مجریه است و در دولت نیز به وزارتخانه مربوطه بازمی‌گردد.

 

علیلو ادامه داد: مطالبه ما از دولت و وزارت صنعت و معدن این است که چرا تاکنون نسبت به تحقیق و تفحص انجام شده که ماه‌ها پیش گزارش آن را به صورت مبسوط ارسال کرده‌ایم، ترتیب اثر نداده‌اند؟

 

وی با بیان اینکه عدم واکنش دولت نسبت به تحقیق و تفحص انجام شده از دو حالت خارج نیست، اضافه کرد: یا دولت این تحقیق و تفحص را قبول دارد که باید پرسید چرا ترتیب اثر نمی‌دهد و اگر قبول ندارد، چرا اعلام نمی‌کند و تاکنون مسکوت مانده است؟

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن به سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجایی که ما پاسخ سوال‌هایمان را در هیچ بخشی نگرفتیم، سوالی در مجلس از وزیر محترم مطرح کرده که ان‌شالله به زودی با حضور در مجلس پاسخگوی آن باشند.

 

وی تصریح کرد: اگر جواب آقای نعمت‌زاده قانع کننده بود که هیچ اما در غیر این صورت ایشان را به صحن علنی مجلس فرامی‌خوانیم و باید در مقابل نمایندگان مردم عزیزمان پاسخگو باشند.

 

نظر شما