شناسهٔ خبر: 23547914 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

در واکنش به ارسال تجهیزات آمریکایی به اوکراین

روسیه در شبه جزیره کریمه سامانه پیشرفته اس-400 مستقر کرد

صاحب‌خبر -




وزارت خارجه روسیه می‌گوید در واکنش به تجهیز اوکراین به تسلیحات آمریکایی سامانه موشکی اس- 400 خود را در شبه جزیره کریمه مستقر کرده است.
وزارت امور خارجه آمریکا ماه گذشته میلادی اعلام کرد این کشور برای افزایش ظرفیت‎های دفاعی اوکراین به این کشور تسلیحات صادر خواهد کرد. از قول مقامات پنتاگون نیز گزارش شد ادوات نظامی که آمریکا در اختیار اوکراین قرار خواهد داد شامل موشک‌های پیشرفته ضد‌تانک است.
اما در واکنش به تجهیز اوکراین از سوی آمریکا روسیه نیز سامانه جدید اس-400 خود را در شبه جزیره کریمه مستقر کرد. آنطورکه رسانه‌های روسی گزارش کرده‌اند ارتش روسیه یگان جدیدی از سامانه موشکی «اس-400» را روز شنبه در شبه جزیره کریمه مستقر کرده است.خبرگزاری «رویترز» نیز گزارش داد استقرار این سامانه موشکی زمین به هوا در زمان افزایش تنش در منطقه رخ داده است.
بر این اساس، اقدام روسیه دومین مورد از نوع خود در شبه جزیره کریمه و استقرار سامانه موشکی قدرتمند اس-400 است. مورد اول در بهار 2017 در نزدیکی شهر بندری «فدوسیا» رخ داد.
استقرار یگان جدید مجهز به سامانه اس- 400 در شبه جزیره کیف  قلمروی هوایی منطقه در مرز با اوکراین را پوشش می‌دهد.
این پوشش هوایی که برای دفاع از مرزهای روسیه تدارک دیده شده می‌تواند در کمتر از پنج دقیقه حالت رزمی به‌خود بگیرد.وزارت دفاع روسیه گفته سامانه اس- 400 که در غرب از آن به نام «ترایمف» یاد می‌شود قادر است اهداف هوایی تا برد 400 کیلومتر و موشک‌های بالستیک را تا برد 60 کیلومتر هدف گیرد.

نظر شما