شناسهٔ خبر: 23547876 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

توسط قاسمی صورت گرفت؛

تشریح اقدامات دستگاه دیپلماسی درباره وضعیت سرنشینان نفتکش سانچی

سخنگوی وزارت امور خارجه آخرین اقدامات و پیگیری‌های دستگاه دیپلماسی کشور در ارتباط با وضعیت سرنشینان نفتکش سانچی را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

تشریح اقدامات دستگاه دیپلماسی درباره وضعیت سرنشینان نفتکش سانچیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، قاسمی ضمن ابراز تاسف از حادثه نفتکش سانچی و ابراز همدردی با خانواده‌های سرنشینان از همان روز نخست این اتفاق در وزارت امور خارجه ستادی مرتبط با آن تشکیل شد؛ علاوه بر آن در سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه های دیگر نیز ستادهایی در این ارتباط تشکیل شده و آن‌ها نیز در حال انجام وظایف محوله خود هستند.

وی اظهار داشت: امیدواریم در صورت عدم وقوع هرگونه حادثه غیرمترقبه، نیروهای مشترک ویژه امداد و نجات بتوانند تا فردا وارد نفتکش ایرانی شوند.

قاسمی گفت: آقای دکترظریف امروز با وزیر امور خارجه چین در این ارتباط به صورت مفصل صحبت کردند. در این گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه چین گزارشی از اقدامات انجام شده برای خاموش کردن حریق ایجاد شده و تعیین سرنوشت وضعیت سرنشینان این نفتکش ارائه و اطمینان داد که دولت چین با تمام توان به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا هر چه زودتر وضعیت این نفتکش و سرنشینان آن مشخص شود.

وی گفت: وزارت امور خارجه طی روزهای اخیر علاوه بر چین با دولت ژاپن و کره جنوبی نیز در تماس مستمر بوده است و ژاپن علاوه بر همکاری‌های که تاکنون صورت گرفته، قرار است با اعزام تجهیزات لازم و مورد نیاز و تیم‌های امداد و نجات در این عملیات مشترک مشارکت لازم را داشته باشد.

منبع: مهر

نظر شما