شناسهٔ خبر: 23547441 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دادگستری کل گلستان:

پیگرد قانونی در انتظار مسئولانی که مانع ساخت وسازهای غیرقانونی نمی شوند

گرگان - ایرنا- رییس دادگستری کل گلستان گفت که پیگرد قانونی در انتظار مسئولانی است که به وظایف قانونی خود برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی عمل نمی کنند.

صاحب‌خبر -

هادی هاشمیان روز شنبه در پنجاه و چهارمین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان اظهار کرد: از دادستان ها خواسته شده تا با کسانی که در رده های مختلف، مسئول نظارت و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم شهرها و روستاها بوده اما کم کاری می کنند، اعلام جرم نمایند.
براساس اعلام دادگستری وی با بیان اینکه بناهای غیرمجاز در خارج از بافت شهرها و روستاها یک شبه ساخته نشده است، افزود: باید مدیران دستگاه های متولی درباره اینکه چرا، اقدام قانونی بر علیه متخلفان انجام نداده یا تاخیر داشته اند، پاسخگو باشند.
هاشمیان تاکید کرد: طبق رویه دستگاه قضایی که در وقوع جرم نباید همه هزینه ها را بر مردم تحمیل کرد و مدیرانی که مرتکب سهل انگاری یا قصور در اجرای قانون شده اند نیز باید جواب بدهند.
رییس دادگستری کل گلستان اضافه کرد که پیش از آن که به سراغ افراد متخلف برویم ، یقه مدیران متخلف را خواهیم گرفت.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی همچنان بر پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید دارد ،گفت: حکم قاضی در قلع و قمع بناها ، بازگشت زمین به وضع پیش از تغییر کاربری آن است که به دلیل نخاله های ساختمانی و استفاده از مصالح در عمل این امر محقق نمی شود.
رییس شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان افزود که نباید اجازه دهیم بنای غیرمجازی ساخته شود که کار به تخریب بنا و هدر رفتن سرمایه افراد برسد.
وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب افزود: اگر هر کس در حوزه مسئولیت خود درست عمل کند ، تخلف و آسیب در همه بخش ها به ویژه ساخت و سازهای غیرمجاز کاهش می یابد .
هاشمیان از تشویق مدیران کوشا در حفظ بیت المال هم خبر داد و گفت: در پایان سال مدیرانی که در حفظ بیت المال خوب عمل کرده اند تشویق و با ارسال نامه ای به وزارتخانه های متبوع ،از آنان قدردانی خواهیم کرد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرگان نیز با اشاره به قانون اعطای انشعاب آب ، برق و گاز به بناهای غیرمجاز ،گفت: براساس این قانون بناهایی که در مجاورت شبکه های آب ، برق و گاز است، تا زمان صدور رای دادگاه و یا تعیین تکلیف نهایی پرونده بنای غیرمجاز، از این خدمات بهره مند می شوند.
حجت الاسلام سید مصطفی حقی تاکید کرد: اعطای انشعاب به این افراد هیچ حقی برای آنان ایجاد نمی کند و بلافاصله پس از تعیین تکلیف ملک در دادگاه و یا سازمان های ذیربط ، در صورت صدور حکم قلع و قمع بنا، این انشعابات جمع آوری خواهد شد.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*

نظر شما