شناسهٔ خبر: 23547420 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مرکزی

مشوق های سرمایه گذاری راهبردی اثربخش درتعیین تکلیف طرح 55 متری اراک

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: پیش بنیی مشوق های سرمایه گذاری راهبردی اثربخش در تعیین تکلیف 55 متری اراک است و تصمیم گیری در نحوه اجرا و یا لغو این طرح، به زمان بندی اجرای آن بستگی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید علی آقا زاده عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: اجرای طرح 55 متری اراک به شرط مدت زمان مشخص و برنامه ریزی کارشناسی قابل اجراست.
وی ادامه داد: اجرای این طرح در کاهش ترافیک، تراکم منطقه مرکزی شهر و کاهش آلودگی هوا نقش بسزایی دارد.
استاندار مرکزی ادامه داد: اگر قرار بر اجرای این طرح باشد باید نظرات کارشناسی منتقدان پیگیری و دنبال شود.
آقازاده اظهار کرد: اجرای این طرح می تواند برای مدیریت شهری و شورای شهر یک شناسنامه جدید باشد اما اگر نتوان در یک مدت زمان مشخص آن را اجرا کرد، باید عطای آن را به لغایش بخشید.
وی گفت: در صورت اجرای طرح 55 متری اراک، باید از المان های منطبق با ساختار تاریخی و فرهنگی استفاده کرد و تحقق این امر به معنای واقعی، هویت بخشی به شهر است.
آقازاده افزود: در راستای تعیین تکلیف 55 متری اراک باید کارگروهی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تشکیل و وضعیت این طرح، تا ماه های آینده مشخص شود.
وی گفت: نباید بیش از این مردم در بلاتکلیفی به سر برند و لازم است مسئولان مرتبط با این طرح، با کار کارشناسی و بررسی همه جانبه، زمینه تعیین تکلیف 55 متری را فراهم کنند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: شهرداری در پرداخت های خود با مشکلاتی همراه است و این طرح باید بدون اتکا به بودجه و اعتبار شهرداری انجام شود.
استاندار مرکزی ادامه داد: برای تثبیت رونق و آبادانی شهر، باید از مصلحت اندیشی عمومی را ملاک قرار داد تا رضایتمندی مردم نیز، بیشتر شود.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در سخنانی گفت: مالکان طرح 55 متری اراک به دلیل وضعیت بلاتکلیف، حس بی اعتمادی نسبت به مسئولان دارند که این اعتماد باید بازگردد.
کاوه فلک افلاکی افزود: نیاز است برای به دست یابی به نتیجه مطلوب، همه مسئولان و دست اندرکاران امر، تلاش مضاعفی را به کار گیرند.
شهردار اراک هم در این نشست گفت: طول مسیر طرح 55 متری اراک، یک هزار و 850 متر مربع است که یک هزار و 186 پلاک را درگیر می کند.
داود تاجران افزود: از مجموع پلاک های مد نظر این طرح، 476 پلاک به صورت کامل و یا تا پنج درصد درگیر خواهد شد و 710 پلاک در حریم است.
وی بیان کرد: تاکنون 45 پلاک به مساحت 13 هزار مترمربع تملک شده و نیاز است که 72 هزار و 840 متر مربع دیگر تملک شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در این نشست گفت: باشگاه شهرداری این شهر که می تواند مکانی برای تشویق جوانان به ورزش باشد، تعطیل شده است.
مرتضی سورانه اظهار کرد: اجرای طرح های فرهنگی، هنری و ورزشی، فضای شهر را تلطیف می کند و پویایی جامعه را به همراه دارد.
در این نشست مقرر شد کارگروهی به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، شهردار، رئیس شورای اسلامی و 2 نفر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک، نماینده راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی و 2 نماینده از مالکان طرح 55 متری تا پایان هفته جاری تشکیل شود.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده : حسین مهدی زاده

انتهای پیام /*

نظر شما