شناسهٔ خبر: 23547231 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

در دیدار لاریجانی و مقام آفریقایی چه گذشت؟

رئیس مجلس گفت: ایران در سطح بین الملل علاقه‌مند به گسترش روابط با کشورهای افریقایی بوده و رایزنی‌های مفیدی در این خصوص صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -
علی لاریجانی امروز (شنبه) در دیدار پریوات اولا، نایب رئیس مجلس ساحل عاج و هیأت همراه اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که کشورهای اسلامی با آن رو به رو هستند، ضروری است که در این کنفرانس مواضع محکم و شفافی در خصوص مسائل مهمی مانند تروریسم، فلسطین و میانمار داشته باشیم.

به گزارش نامه نیوز، رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین این کنفرانس فرصت مغتنمی را فراهم می‌آورد تا کشورهای شرکت کننده در مورد گسترش روابط دوجانبه با یکدیگر به گفتگو بپردازند و گروه‌های دوستی ایران و ساحل عاج هم می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

نایب رئیس مجلس ساحل عاج هم ضمن ارسال سلام رئیس مجلس ساحل عاج به آقای لاریجانی، اظهار داشت: ما از مواضع جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس حمایت خواهیم کرد زیرا در خصوص مسائل جهان اسلام نظرهای مشترکی داریم.

پریوات اولا، گفت: در چند هفته گذشته برخی از کشورها با سوءاستفاده از اغتشاشات اخیر ایران می‌خواستند به تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی بپردازند که موفق نشدند و ما حامی دولت و ملت ایران خواهیم بود.

وی در پایان پیام رئیس مجلس ساحل عاج را مبنی بر دعوت از آقای لاریجانی برای سفر به این کشور، ابلاغ کرد.

نایب رئیس مجلس ساحل عاج در این دیدار خواستار گسترش روابط اقتصادی و تجاری و گسترش روابط پارلمانی میان دو کشور شد.

نظر شما