شناسهٔ خبر: 23547102 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

توسط نيروهاي ايراني صورت گرفت ،

آغاز تجسس در نفتکش ايراني

صاحب‌خبر -

مسئول رسيدگي به وضعيت نفتکش ايراني اظهار اميدواري کرد که چيني ها تمام تلاش خود را براي کنترل آتش کشتي به کار گيرند تا نيروهاي ايراني بتوانند کار خود را انجام دهند.

ربيعي با بيان اينکه بايد مدام با چيني ها مذاکره کنيم تا وضعيت کشتي را ايمن نگه دارند، تاکيد کرد: نيروهاي امداد و نجات ما با قدرت تمام راهي شدند و اميدواريم که بتوانند وارد کشتي شوند و ما را از نتيجه مطلع کنند.

ورود گروه تجسس و نجات به داخل نفتکش

هادي حق شناس، در خصوص آخرين شرايط نفتکش حادثه ديده گفت: تيم تجسس نجات وارد کشتي شد و تاکنون دوجنازه ديگر را پيدا کرده و به واحدهاي دريايي منتقل کرده‌اند و در حال انتقال به بندر شانگاهاي هستند.وي افزود: به دليل درجه حرارت بالا امکان حضور بيشتر گروه تجسس و نجات درداخل کشتي مهيا نبود به همين خاطر عمليات خنک سازي و اطفا حريق همچنان ادامه دارد.معاون دريايي سازمان بنادر و دريانوردي تصريح کرد: تيم تجسس و نجات در آمادگي کامل است تا در صورت مهيا شدن شرايط مجددا به داخل نفتکش ورود کرده و به جستجوي خود ادامه دهد.

جعبه سياه نفتکش ايراني به پاناما مي‌رود

هادي حق‌شناس اعلام کرد: با توجه به قوانين ثبت شده در کنوانسيون‌هاي بين‌المللي بايد طبق قانون، جعبه سياه موجود در کشتي‌ها و شناورهاي موجود در فضاي بين‌المللي به کشوري که کشتي در آن به طور رسمي ثبت شده تحويل داده شود.

به گفته وي با توجه به اينکه شناور مذکور در يکي از بنادر پاناما به ثبت رسيده است، ما بايد اين جعبه را به آنها تحويل دهيم و از اين رو نمايندگان مرجع دريايي پاناما در حال حاضر در بندر شانگهاي چين حضور دارند تا مراتب تحويل گرفتن آن را طي کنند.معاون دريايي سازمان بنادر و دريانوردي درباره چگونگي انتقال اطلاعات اين جعبه سياه به ايران نيز گفت: مسئولان پاناما طبق قوانين موظفند که اطلاعات ثبت شده در اين جعبه را به طور کامل به ايران ارائه کنند و در اين زمينه ترديدي وجود ندارد.

نظر شما