شناسهٔ خبر: 23546464 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رويارويي با مشکلات جهان اسلام تنها با اتحادکشورهاي اسلامي قابل حل است

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: جهان اسلام اکنون درگير تنش هاي زيادي است که تنها با اتحاد و همدلي اين کشورها قابل حل خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خانه ملت، علي لاريجاني امروز (شنبه) در ديدار ساليفو تيموره، نايب رئيس مجلس بورکينافاسو اظهار داشت: کنفرانس بين المللي کشورهاي اسلامي، فرصتي مغتنم در جهت رسيدن به آراء مشترک براي رويارويي با معضلات کنوني است.
وي افزود: امروزه شاهد اقدامات ماجراجويانه امريکا هستيم و انتقال سفارت امريکا به قدس شريف يکي از اين دست اقدامات است که با يک نگاه نژادپرستانه اين تصميم گرفته شد.
رئيس قوه مقننه کنفرانس بين المللي کشورهاي اسلامي را زمينه ساز گسترش روابط ميان اين کشورها خواند و خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد که سطح روابط خود را با بورکينافاسو ارتقا ببخشد و گروه هاي دوستي دو کشور در همين کنفرانس مي توانند در اين خصوص اقداماتي صورت دهند.

* کشورهاي اسلامي بايد در مقابل سياست هاي امريکا متحد شوند
همچنين در اين ديدار نايب رئيس مجلس بورکينافاسو گفت: رئيس مجلس ما خيلي تمايل به شرکت در اين کنفرانس داشت اما به دليل اينکه به تازگي و پس از فوت رئيس مجلس اسبق به اين سمت رسيده است،بسيار درگير انجام امور بود.
ساليفو تيموره تصريح کرد: اين آرزوي کشور ماست که درحوزه هاي مختلف با ايران همکاري کنيم، بالاخص در زمينه هاي اقتصادي و تجاري و اميدواريم که در همين سفر به اين امر دست پيدا کنيم.
وي افزود: قبل از سفر به ايران با سفير جمهوري اسلامي در بورکينافاسو ديدار و زمينه هاي بازگشايي سفارت بورکينافاسو در ايران را بررسي کرديم و اميدواريم که به زودي هيأتي از کشور ما به ايران بيايد.
نايب رئيس مجلس بورکينافاسو ضمن ابراز نگراني از تصميمات رئيس جمهور امريکا، خاطرنشان کرد: انتقال سفارت امريکا به قدس يکي از اقدامات خطرناک امريکاست که بايد جلو آن گرفته شود و دراين خصوص حمايت و همدلي همه کشورهاي اسلامي ضروري است.
وي تاکيد کرد: از مواضع شما درخصوص امريکا و اسرائيل حمايت مي کنيم و اميدواريم که در اين کنفرانس به نتايج مثبتي دست پيدا کنيم.
ساليفو تيموره همچنين خواستار گسترش روابط تجاري و بازرگاني با ايران شد و افزود: هر دو سال يک بار نمايشگاه بزرگي با حضور کشورهاي مختلف در بورکينافاسو برگزار مي شود و غرفه بزرگي به کالاهاي ايراني اختصاص دارد که مورد توجه مردم ما قرار دارد و مناسب است که چنين نمايشگاهي از کالاهاي بورکينافاسو در ايران به نمايش گذاشته شود.
وي در پايان از طرف رئيس مجلس بورکينافاسو از آقاي لاريجاني براي سفر به اين کشور به منظور گسترش همکاري ها دعوت کرد.

نظر شما