شناسهٔ خبر: 2354645 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

آل خلیفه پا بر روی خطوط قرمز گذاشت

هتک حرمت بیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم توسط آل‌خلیفه، خبر از روزهای پایانی این دیکتاتوری دارد

نیروهای رژیم آل خلیفه به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی و عالم سرشناس بحرینی حمله کردند.

صاحب‌خبر -
حتک حرمت بیت آیت‌الله شبخ عیسی قاسم توسط آل‌خلیفه، خبر از روزهای پایانی این دیکتاتوری دارد
گروه بین الملل، نیروهای رژیم آل خلیفه به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی و عالم سرشناس بحرینی حمله کردند. منابع بحرینی روز سه شنبه تأکید کردند که نیروهای آل خلیفه پس از یورش به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم، به ارعاب ساکنان آن و بازرسی از منزل پرداختند.جمعیت وفاق بحرین هم در پی این حمله در بیانیه‌ای اعلام کرد ده‌ها تن از نیروهای رژیم آل‌خلیفه با سلاح به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم یورش بردند و به تخریب وسایل منزل ایشان پرداختند.

به گزارش بولتن نیوز، جمعیت وفاق، رژیم آل خلیفه را مسؤول این اقدام خطرناک دانست و آن را اقدامی ماجراجویانه و حساب نشده توصیف کرد. جمعیت‌ها و احزاب و گروه‌های مختلف بحرینی و حوزه علمیه این کشور هم حمله نیروهای آل خلیفه به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم را اقدامی وحشیانه توصیف کردند، که موجب ضربه زدن به امنیت این کشور می شود.
" فلاح ربیع " روز شنبه در مصاحبه با شبكه خبری العالم گفت: سیاست امنیتی كه مسئولان آل خلیفه امروزه در بحرین درپیش گرفته اند "خط قرمزی" در آن وجود ندارد، به طوری كه به نوامیس هتك حرمت و زنان را بازداشت می كنند و مورد تهاجم قرار می دهند. ربیع افزود: در گزارش شریف بسیونی، رییس كمیته حقیقت یاب بحرین، نیز به موارد متعدد نقض حقوق شهروندان از جمله هتك حرمت زنان و بازداشت شدگان اشاره شده است.
وی اظهار داشت: رژیم حاكم درمنامه، به این مساله باور ندارد كه برخی از افراد خاص یا برخی از مراسم و شعائر دینی برای مردم سمبل هستند و آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم، رئیس شورای اسلامی علمای بحرین، برای مردم بحرین خط قرمز است و نباید با وی مانند دیگر شهروندان برخورد شود، اگر چه همه شهروندان حرمت دارند.

حتک حرمت بیت آیت‌الله شبخ عیسی قاسم توسط آل‌خلیفه، خبر از روزهای پایانی این دیکتاتوری دارد

عضو مركز حقوق بشر بحرین افزود: از اول ماه می تا به امروز ، حدود 149 مورد یورش به منازل شهروندان و تعرض به آنان از سوی نیروهای آل خلیفه ثبت شده است كه اكثر این یورش ها در ساعات اولیه روز و بدون مجوز ورود به منازل صورت گرفته است كه همه این اقدامات برخلاف قوانین و مقررات بین المللی است.
فلاح هشدار داد كه مسئولان بحرینی با انجام برخی اقدامات در صدد سوق دادن مردم به سمت خشونت هستند از آن جمله می توان به تعدی به زنان و توسل به زور و استفاده گسترده از گازهای سمی در مناطقی كه اعتراضی درآن جا صورت نمی گیرد و نیز استفاده از تریبون های رسانه ای با هدف تحریك احساسات طایفه ای اشاره كرد.
وی تصریح كرد كه یورش و حمله به منزل شیخ عیسى قاسم توسط نیروهای آل خلیفه نیز با هدف برانگیختن خشم مردم و كشاندن آنها به سوی خشونت بوده است. همچنبن در پی حمله نیروهای آل خلیفه به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم، رییس شورای اسلامی علمای بحرین، جامعه المصطفی بیانیه ای صادر کرد. به گزارش شفقنا به نقل از مرکز خبر جامعه المصطفی، متن بیانیه به این شرح است:

حتک حرمت بیت آیت‌الله شبخ عیسی قاسم توسط آل‌خلیفه، خبر از روزهای پایانی این دیکتاتوری داردبسم الله الرحمن الرحیم. نیروهای جنایتکار رژیم آل خلیفه، در ادامه اقدامات وحشیانه وغیرانسانی خود، در حرکتی تحریک آمیز به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم، رئیس شورای اسلامی علمای بحرین، حمله کرده و به ارعاب زنان و كودكان و ایراد خسارت به لوازم منزل ایشان پرداختند. یورش به منزل این روحانی برجسته بحرینی، به منظور برانگیختن خشم مردم و كشاندن آنها به سوی خشونت بوده است اما بی شک این نقشه شیطانی، با هوشیاری و تدبیر علما و مردم بحرین به ناکامی خواهد انجامید.
جامعه المصطفی العالمیه، ضمن محکوم کردن این تجاوز آشکار و خشونت آمیز، اعلام می دارد تلاش برای خاموش کردن اعتراض های مسالمت آمیز و به حق ملت مظلوم بحرین با استفاده از ایجاد فضای رعب آور و هدف قرار دادن رهبران و چهره‌های دینی و ملی بحرین، سیاستی شکست خورده خواهد بود.

البته گفتنی‌ست روز گذشته روحانیون بحرینی در محکومیت حمله نیروهای رژیم آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم در مقابل منزل ایشان تجمع و راهپیمائی برگزار کردند. به گزارش شبکه تلویزیونی المنار شماری از روحانیون بحرینی با برگزاری راهپیمائی در مقابل منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم در منطقه دَرّاز در منامه ضمن اعتراض به حمله و بازرسی منزل ایشان، با وی اعلام همبستگی کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمائی شعارهایی در محکومیت تجاوزات مکرر مقامات بحرینی به حریم روحانیون و خصوصاً شیخ قاسم سر دادند. شیخ قاسم نیز به راهپیمائی کنندگان پیوست. بدیهی‌ست حمله به منزل شیخ عیسی قاسم نشانه اسلام ستیزی آل خلیفه و نگرانی آنها از دستاورد همه پرسی مردم و شكست انتخابات فرمایشی است. در این شرایط لازم است تا علمای بحرینی، حضور بیشتری در صحنه داشته و با صراحت تمام در برابر این اقدامات بیاستند.

نظر شما