شناسهٔ خبر: 23545625 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حجت‌الاسلام مظاهری در توسعه فرهنگ ناب دینی در جامعه تأثیر شگرف داشت

R41346/P1377/S6,51/CT12

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: حجت‌الاسلام مهدی مظاهری این روحانی کم‌نظیر عمر با برکت خود را در راه نشر و ترویج واقعی احکام دین مبین اسلام و روشنگری دینی قرار داد و تأثیر شگرفی در توسعه فرهنگ ناب دینی در جامعه داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدناصر موسوی‌لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در پی ارتحال عالم انقلابی مرحوم حاج شیخ مهدی مظاهری پیام تسلیتی صادر کرد.

در ابتدای این پیام آمده است: «انالله و انا الیه راجعون»، قال رسول الله (ص): «اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء». ارتحال عالم عامل، پارسای متقی، مجاهد نستوه، قرآن‌پژوه برجسته، انقلابی واقعی، حافظ کمیل امیرالمؤمنین، ابوحمزه خوان اسوه، مرحوم مغفور حجت‌الاسلام حاج شیخ مهدی مظاهری (ره) موجب تأثر و تأسف فراوان گردید.

وی در ادامه عنوان کرده است: این روحانی کم‌نظیر عمر با برکت خود را در راه نشر و ترویج واقعی احکام دین مبین اسلام و روشنگری دینی قرار داد. بیش از 50 سال به‌صورت مداوم، نجواهای عارفانه و نوای دل‌نشین و سوزناک این خادم آستان اهل‌بیت در سحرهای نورانی ماه مبارک رمضان در اصفهان در اذهان دو نسل باقی‌مانده و تأثیر شگرفی در توسعه فرهنگ ناب دینی در جامعه داشتند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در ادامه پیام خود آورده است: محبوبیت و نفوذ بی‌بدیل این اسوه تقوا در بین مردم اصفهان راهنمای مردم در دوره‌های مختلف بود. احیای سنت پسندیده قرائت دعا و نیایش در سحرهای ماه مبارک رمضان و شب‌های جمعه تا ابد به نام این خطیب و واعظ شهیر و خوش الحان باقی خواهد ماند و چه سعادتی والاتر از اینکه روح پاک این کمیل خوان نمونه در شب جمعه از این دنیای فانی به‌سوی جنان پرواز کرد.

در ادامه تأکید شده است: ان‌شاءالله خداوند روح پرفتوح استاد حاج شیخ مهدی مظاهری، همسر و فرزند ایشان را با صاحبان کمیل و ابوحمزه ثمالی حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زین‌العابدین (ع) محشور نماید. مجمع نمایندگان استان اصفهان این ضایعه تلخ و مصیبت‌بار را به محضر شریف حضرت امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عالی‌قدر، حوزه‌های علمیه، مردم استان اصفهان و بیت داغدار و خاندان‌های مظاهری، دیانی و میر محمدصادقی تسلیت عرض کرده و از درگاه حضرت حق برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما