شناسهٔ خبر: 23545310 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

روایتی از زندگی حجت‌الاسلام مظاهری

گروه معارف: حجت‌الاسلام حاج شیخ مهدی مظاهری از علما و روحانیون برجسته اصفهان بود که عمر خود را در راه ترویج فرهنگ و معارف قرآن و اهل بیت(ع) صرف کرد و در این راه خدمات ماندگاری را به یادگار گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی مظاهری در سال ۱۳۱۰ در یک خانواده روحانی و ساده زیست در اصفهان چشم به جهان گشود. وی در سال ۱۳۲۰ برای کسب علوم دینی وارد حوزه علمیه اصفهان شد و از اساتید بزرگی همچون آیت‌الله حاج آقا احمد مقدس، آیت‌الله حاج آقا حسن مدرس، مرحوم حاج شیخ محمد حسن نجف‌آبادی و مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عباسعلی ادیب و آیت‌الله شهید شمس آبادی کسب فیض کرد. وی همچنین در حوزه علمیه قم نیز از محضر اساتیدی همچمون آیت‌الله مشکینی و آیت الله سلطانی بهره برد.

روایتی از زندگی حجت‌الاسلام مظاهری


گفته می‌شود مرحوم مظاهری در زمان تحصیل توانست در مدت 6 روز دعای کمیل را حفظ کند و همین باعث شد که ایشان دعای کمیل را در مساجد مختلف اصفهان دایر کنند. وی همزمان با برگزاری دعای کمیل، دعای ابوحمزه ثمالی را نیز در ماه مبارک رمضان برگزار کرد که این مراسم در طول 60 سال و تا همین ماه رمضان امسال، توسط خود وی برگزار می‌شد. دعای ابوحمژه ثمالی با استقبال خوب شهروندان اصفهانی همراه بود، به‌طوری که سال به سال بر تعداد شرکت کنندگان در این مراسم افزوده می‌شد.
مرحوم حجت‌الاسلام مظاهری در طول عمر با برکت خود، همواره در جهت تبیین و نهادینه کردن فرهنگ و معارف دینی، اهتمام جدی داشت و برهمین اساس در سال ۱۳۸۹ به دلیل مجاهدت‌های تبلیغی و ترویج معارف اهل بیت(ع) به عنوان چهره ماندگار تبلیغ در استان اصفهان انتخاب شد.

روایتی از زندگی حجت‌الاسلام مظاهریمرحوم حجت‌الاسلام مظاهری در طول عمر با برکت خود، اقدامات و فعالیت‌های مختلفی را انجام داد که از نمونه‌های ‌بارز آن می‌توان به تأسیس دانشگاه قرآن و معارف اسلامی، تأسیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان، تاسیس دارالقرآن الکریم استان اصفهان، تلاش برای تأسیس انجمن خیریه مددکاری امام زمان(عج)، موسسه خیریه ابابصیر اصفهان و بنیاد خیریه آلا، فعالیت‌های گوناگون در زمینه نشر و ترویج معارف دینی اشاره کرد.
دانشگاه قرآن و معارف اسلامی و دارالقرآن الکریم استان اصفهان از جمله مراکز مهم قرآنی استان اصفهان هستند که امروز دانشجویان و قرآن آموزانی زیادی در این دو مرکز به کسب علوم و معارف قرآن و انجام فعالیت‌های قرآنی مشغول هستند.
مرحوم حجت‌الاسلام مظاهری سرانجام پس از یک عمر مجاهدت و تلاش برای گسترش فرهنگ و معارف دینی، شامگاه روز پنجشنبه 21 دی‌ماه به دلیل کهولت سن و تشدید بیماری به رحمت ایزدی پیوست. درگذشت ایشان موجب تاثر وتالم مردم اصفهان و همه علاقمندان به آن مرحوم شد. مقام معظم رهبری نیز در پیامی درگذشت این روحانی و واعظ شهیر اصفهان را تسلیت گفتند.
پیکر مطهر حجت‌الاسلام مظاهری با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان، علما و روحانیون و فعالان قرآنی اصفهان از مقابل مسجد سید اصفهان تشییع شد. پیکر وی پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله مظاهری از مراجع تقلید، در محل گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

روایتی از زندگی حجت‌الاسلام مظاهری

روایتی از زندگی حجت‌الاسلام مظاهری

نظر شما