شناسهٔ خبر: 23544960 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش ۶۱ درصدی مصرف الکل در‌ آمریکا

R41383/P41383/S9,1299,1300/CT12

پژوهش‌ها نشان داده، از ابتدای سال ۲۰۰۶ تا ابتدای سال ۲۰۱۵ مصرف الکل در میان مردم آمریکا بیش از ۶۱ درصد افزایش یافته است و زنان این کشور بیش از مردان آن الکل استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، نتیجه تازه‌ترین تحقیقات مشخص کرده، مصرف الکل با روند صعودی عجیبی در‌ آمریکا مواجه است. 

پژوهش‌ها نشان داده، از ابتدای سال 2006 تا ابتدای سال 2015 مصرف الکل در میان مردم آمریکا بیش از 61 درصد افزایش یافته است و زنان این کشور بیش از مردان آن الکل استفاده می‌کنند.

بر اساس آمار و ارقام موجود، بیش از 50 درصد زنان آمریکایی الکل و حدود 20 درصد آنها مواد مخدر استعمال می‌کنند.

کارشناسان بهداشتی باور دارند، افزایش شمار زنان معتاد با پیامدهای مهم پزشکی، روانی و اجتماعی همراه خواهد بود؛ علاوه بر این، روند ابتلا به بیماری‌های مختلف در زنان معتاد گسترده‌تر از مردان است.

پژوهشگران با بیان اینکه نمی‌دانند چرا مصرف الکل میان زنان این کشور شایع شده است، اظهار داشتند: «نتیجه تغییر هنجارهای اجتماعی و استرسی که زنان شاغل در محیط کار متحمل می‌شوند احتمالا با میزان مصرف الکل آنها ارتباط مستقیم دارد».

این مطالعه همچنین نشان داد، شیوع مصرف الکل میان زنان آمریکایی منجر به آن شده که این قشر بیش از مردان در اثر مصرف الکل جان خود را از دست بدهند.

طبق گفته مؤسسه ملی سوء مصرف الکل، بیش از 70 درصد افراد 18 ساله و بالاتر اعلام کرده‌اند که در سال گذشته الکل مصرف کرده‌اند.

براساس آمار و ارقام موجود، حداقل 85 میلیون و 500 نفر از زنان آمریکایی الکل مصرف می‌کنند و بیش از 33 میلیون نفر از‌ آنها در طی روز از سیگار و مشتقات آن استفاده می‌کنند. 

با توجه به داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها ایالات متحده، مصرف الکل بین‌ سال‌های 2006 تا 2010 منجر به مرگ سالانه بیش از 88 هزار نفر در آمریکا شده است. 

منبع:فارس

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

نظر شما