شناسهٔ خبر: 2354422 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

در گفت‌وگو با میزان مطرح شد

موافقت وزیر کار و نمایندگان کارگری با افزایش پایه سنوات/ مخالفت کارفرمایان مانع افزایش پایه سنوات نیست

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان: رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران، از موافقت وزیر کار و نمایندگان کارگری با افزایش پایه سنوات کارگران در سال جاری خبر داد و گفت: با وجود مخالفت نمایندگان کارفرمایی با افزایش میزان پایه سنوات پیش بینی می شود با موافقت نمایندگان دولت و کارگر پایه سنوات در سال جاری افزایش یابد.

فرامرز توفیقی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، از تعیین تکلیف وضعیت پایه سنواتی کارگران طی 10 روز آینده خبر داد و اعلام کرد: با برگزاری جلسه شورای عالی کار طی 10 روز آینده وضعیت پایه سنواتی کارگران مشخص می شود.

رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران، با بیان این که بررسی نرخ پایه سنوات و تطبیق آن با عوامل بهره وری نیروی کار به عنوان یکی از مهم ترین مباحث شورای عالی کار است ادامه داد: این اقدام در صورت دستیابی به نتیجه می تواند تاثیر مثبتی بر میزان دریافتی کارگران داشته باشد.

توفیقی، با بیان این که قراردادهای موقت کار، مهمترین ابزار کارفرمایان برای سوء استفاده از کارگران است گفت: متاسفانه تاکنون کارگران قرارداد موقت از دریافت پایه سنوات محروم بوده‌اند که این مسئله چیزی جز بی عدالتی نسبت به پرداخت هزینه مهارت بین نیروی کار نیست.

وی بابیان این که تخصیص پایه سنوات به عنوان لحاظ نمودن سابقه خدمت و توجه به مهارت کارگران محسوب می‌شود اضافه کرد: این اقدام می‌تواند نوعی انگیزه برای ادامه فعالیت نیروی کار تلقی شود.

نظر شما