شناسهٔ خبر: 23544050 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

ارسال جعبه سیاه به پاناما

معاون دریایی سازمان بنادر از یافته شدن جعبه سیاه نفتکش سانحه دیده ایرانی و انتقال آن به کشور صاحب پرچم (پاناما) خبر داد.

صاحب‌خبر -

معاون دریایی سازمان بنادر از یافته شدن جعبه سیاه نفتکش سانحه دیده ایرانی و انتقال آن به کشور صاحب پرچم (پاناما) خبر داد.

هادی حق شناس در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت دریانوردان ایرانی مفقود شده نفتکش سانچی اظهار کرد: روز گذشته تیم تجسس و نجات چینی وارد کشتی شدند و دو پیکر که بر روی عرشه ناوبری نفتکش قرار داشتند را یافته و به بندر شانگهای منتقل کردند؛ قرار است این دو پیکر برای شناسایی به پزشکی قانونی کشورمان منتقل شده و آزمایش DNA بر روی آنها انجام شود.

وی درباره پیدا شدن جعبه سیاه کشتی نیز گفت: جعبه سیاه این نفتکش پیدا شده و بر اساس کنوانسیون های بین المللی به کشور صاحب پرچم (پاناما) نفتکش منتقل می شود.

به گفته حق شناس، جعبه سیاه در کشف علت واقعی این تصادم و چگونگی برخورد دو کشتی با هم، کمک بزرگی به کارشناسان خواهد کرد.

وی درباره اینکه گزارش جعبه سیاه چه زمانی از سوی پاناما به ایران ارائه خواهد شد، گفت: بر اساس قوانین بین المللی، ایران از پاناما درخواست خواهد کرد تا نتایج به دست آمده از جعبه سیاه به ایران ارسال شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: تیم تجسس و نجات ایرانی شامل ۱۲ نفر از نیروهای ویژه هلی برن ارتش (تکاوران) به شانگهای رسیده اند و در حال حرکت با شناورهای ارتش چین به سمت نفتکش سانحه دیده هستند اما به دلیل دور شدن نفتکش از آب های چین، هنوز به این کشتی نرسیده اند.

برچسب‌ها:

نظر شما