شناسهٔ خبر: 23543507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

ناگفته‌هایی از روز ترور آیت‌الله هاشمی و رابطه او با امام /ماموریت ویژه امام برای حفاظت از هاشمی

عضو دفتر امام خمینی(س) با اشاره به جایگاه ممتاز مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نزد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، نکات ناگفته ای را در خصوص شخصیت این یار دیرین امام بیان کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز محمدعلی انصاری عضو دفتر امام خمینی در یادواره شهدای نوق زادگاه آیت الله هاشمی گفت: وقتی که خبر ترور آقای هاشمی را به امام دادند، ایشان حالت عجیبی داشتند. البته شخصیت امام اجازه نمی داد که در انظار مردم سخنی بگوید که دشمنان سوء استفاده کنند. شما فکر می کنید وقتی خبر ترور آقای هاشمی را به امام دادند ایشان آرام بود؟ امام چرا قربانی نذر کرد تا آقای هاشمی به سلامت برگردد؟ چرا وقتی شهید مظلوم انقلاب، آیت الله بهشتی به لقاء الله پیوست امام به اصحاب حفاظت و به سپاه و ارتش میگوید این که شما می گویید ایران پر از بهشتی است سخن درستی نیست؛ کجا ایران پر از بهشتی است؟ بهشتی یک ملت و یک امت بود. با اینکه آقای هاشمی رفسنجانی جانشین امام در ستاد فرماندهی کل قوا بود، ولی ادب ایشان اینگونه بود که مسائل کوچک را هم از امام سوال می کردند و با اینکه امام به ایشان اختیارات کامل را داده بود. حرف من این است که فکر نکنیم شأن آقای هاشمی، بهشتی و رهبر معظم انقلاب در کنار امام این بوده است که سر خود را پایین نگه دارند و حرف و سخنی نگویند و رفتار به معنای ولایی بودن باشد.

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید؛

*آقای هاشمی جنگ را به خوبی اداره کرد. هیچ نقطه کوری در مورد ایشان وجود ندارد که برخی بخواهند به خاطر سیاسی کاری و منافع جناحی زحمات ایشان را نادیده بگیرد و حرف های بیهوده و دشمن شاد کن بزنند.

* در زمان ترورها وقتی به امام گفته شد آقای هاشمی خانه اش در خیابان پاسداران حفاظت ندارد، امام حاج احمد آقا را مامور فرمود که آقای هاشمی را از محدوده خطر به هر شکل ممکن خارج کنید و در جماران اسکان دهید. این هم لطف الهی بود که مجاور حسینیه جماران خانه ای پیدا شد که محل سکونت آقای هاشمی شد.

*من تاکنون تصور می کردم خانه ای که در جماران خریداری شد متعلق به خود آقای هاشمی است. اما این گونه نیست و همان زمان این خانه از کانال دولت و به نام دولت خریداری شده است. اما متاسفانه افراد کوته بین و کسانی که تنها به منافع سیاسی خود فکر می کردند چقدر پشت تریبون ها ایشان را به خاطر این خانه مورد حمله قرار دادند.بلافاصله بعد از رحلت آقای هاشمی خانواده آقای هاشمی در همان چند روز اول گفتند ما آماده ایم خانه را تخلیه کنیم. همسر فداکار و شیرزن انقلابی آقای هاشمی گفتند هر روزی که بگویید خانه را خالی می کنیم تا اینکه دولت مصوب کرد که خانه آقای هاشمی جزو مجموعه میراث فرهنگی جماران بماند و به نام «خانه یاران امام» در تاریخ باقی باشد که مردم دروغین بودن بسیاری از تیترها و شایعات در مورد زندگی ایشان را بدانند؛ جامعه نباید تحت تاثیر تبلیغات سوء باشد و آفت زده شود تا امثال آقای هاشمی رفسنجانی مظلوم واقع شود.اگر صبر، علم و تقوای این مرد نبود و دور اندیشی او نبود فکر می کنید مملکت ما امروز با همین اقتدار پیش می رفت؟ 

*جالب است که آقای هاشمی رفسنجانی کتاب خاطرات می نویسد و افرادی می گویند باید ببینیم خاطره ها از کجا درآمده است؟ شما چه کاره هستید که درباره خاطره یک فرمانده منصوب امام و شخصیت منصوب امام و مورد احترام اینگونه اظهار نظر کنید یا تشکیک کنید؟ با کمال تاسف باید بگوییم کشور ما، مملکت ما، انقلاب ما و مردم ما از وجود یک دریای آرام پر بهره پر فیض محروم شد.

نظر شما