شناسهٔ خبر: 23543339 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

خواسته ربیعی از چینی‌ها؛

فرصت گفت‌وگو با کاپیتان و خدمه نفتکش هنگ‌کنگی را فراهم کنید

وزیر تعاون از امضای تفاهم‌نامه ایران و چین درباره عملیات مهار آتش نفتکش «سانچی» خبر داد و گفت: از چین خواسته‌ایم که فرصت گفت‌وگو با کاپیتان و خدمه نفتکش هنگ کنگی را فراهم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، علی ربیعی ساعت ۹ صبح امروز گفت: تا دقایقی دیگر به همراه گروه امداد و نجات ۱۲ نفره ایرانی و گروه چینی به سمت بندر «یانگ شانگ» حرکت می‌کنیم تا به‌وسیله قایق تندرو به محل نفتکش که هم اکنون در ۲۵۰ مایلی شانگهای است، حرکت کنیم.  

وی با بیان این‌که این گروه تا ساعاتی دیگر در محل استقرار کشتی حضور پیدا خواهد کرد، افزود: افراد این گروه قرار است از طریق بالابر روی نفتکش فرود بیایند و به سمت پاشنه و موتورخانه کشتی حرکت کنند.

ربیعی به حضور چهار نفر از گروه تجسس و نجات چین روی نفتکش تحت مدیریت ایران در بامداد امروز اشاره کرد و افزود: آنها موفق شدند پیکر ۲ خدمه و همچنین جعبه سیاه نفتکش سانچی را با خود به بیرون بیاورند.

وی در پاسخ به این پرسش که اطفای حریق نفتکش سانچی چقدر طول می‌کشد، با بیان این‎که مدت زمان آن  به درجه حرارت کشتی بستگی دارد، یادآور شد: اصرارمان در نشست تخصصی امروز با چینی‌ها این بود که هر طور شده گروه ایرانی تجسس و نجات  وارد نفتکش شود، اما این‌که اطفای حریق چند ساعت طول بکشد، مشخص نیست.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره این‌که احتمال زنده بودن خدمه با توجه به آتش‌سوزی چند روز گذشته چقدر است، تصریح کرد: این‌که عزیزان ما هم اکنون در چه وضعی هستند مشخص نیست، اما تلاش‌مان این است که تا ۱۵ ساعت آینده تکلیف مشخص شود.

ربیعی درجه حرارت نفتکش سانچی را در شرایط کنونی  ۹۰ درجه عنوان کرد و گفت: منتظر کاهش حرارت هستیم تا گروه تجسس و نجات بار دیگر وارد نفتکش شود.

کشتی سانچی روز ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۶ بندر عسلویه را با محموله حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی به مقصد یکی از بنادر کره جنوبی ترک کرد و روز شنبه (۱۶ دی‌ماه) ساعت ۸ شب به وقت محلی با یک کشتی فله‌بر تحت پرچم هنگ‌کنگ و با خدمه چینی برخورد کرد.

در این حادثه ۳۲ خدمه این نفتکش مفقود شدند که با پیدا شدن پیکر سه خدمه آن تا کنون، سرنوشت ۲۹ نفر دیگر  همچنان نامشخص است.

نظر شما