شناسهٔ خبر: 23543216 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

سخنگوی وزارت کشور

محدود کردن محل برگزاری تجمع به یک مکان خاص پسندیده نیست

در دولت آقای روحانی 43 هزار تجمع برگزار شد

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد در دولت یازدهم و دوازدهم 43 هزار تجمع برگزار شده است. سید سلمان سامانی دیروز در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره مصوبه شورای شهر تهران درباره نحوه برگزاری تجمعات، گفت: رویکرد وزارت کشور صیانت از حقوق مردم است و 22 اصل مصرح در منشور حقوق شهروندی نقشه راه ما بوده که در آن هم حق برگزاری تجمع تصریح شده است.به گزارش ایسنا وی ادامه داد: از آغاز به کار دولت تدبیر و امید تا به امروز حدود 43000 تجمع برگزار شده است که تعدادی از آنها با مجوز و تعداد ی هم بدون مجوز بوده است.

سامانی با بیان اینکه تلاش وزارت کشور در چهار سال و نیم گذشته برگزاری شایسته تجمعات قانونی بوده است، تصریح کرد: تمام موضوعات  تجمعات منحصر به مسائل آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و رفاهی نیست، بلکه تجمعات ابعاد سیاسی  و امنیتی هم دارد و قانونگذار و آیین نامه مصوب هیئت وزیران مرجع فرمانداری را برای بررسی ابعاد مختلف تجمعات و صدور مجوز آن مشخص  کرده است. ما از برگزاری تجمعات به صورت نظام مند استقبال می کنیم تا همه از این حق قانونی خود استفاده کنند، ولی مرجع صلاحیت دار برای صدور مجوز تجمعات، فرمانداری‌ها هستند. درخواست افراد برای برگزاری تجمعات به فرمانداری ها اعلام می شود و این فرمانداریها هستند که مسئول صدور مجوز بوده و تصمیم لازم رابرای صدور مجوز پس از بررسی های خود اتخاذ می کنند.

وی با تاکید بر این که« محدود کردن محل برگزاری تجمع به یک مکان خاص پسندیده نیست» ادامه داد: این 43 هزار تجمع در محل‌های خاصی برگزار شده و مجوز آن هم پس از بررسی، صادر و از برگزاری آن هم صیانت شده است.

سخنگوی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنانش خبر داد در جلسه شورای معاونین وزارت کشور بر تعامل هرچه بیشتر با علما و مراجع تاکید شده است. او همچنین درباره ارتقای جوانگرایی و شایسته‌سالاری در دستگاه‌های دولتی است، اظهار کرد: وزارت کشور 44 نفر از افرادی که در آزمون‌های سراسری سازمان سنجش برگزیده شده بودند به عنوان دستیار ستادی جذب کرده و آموزش‌های تخصصی برای آنها برگزار کردند تا بر مبنای شایسته‌سالاری و جوانگرایی این نیروها جذب شوند البته مقرر شده است از این افراد آزمون جامعی از آموزش‌هایی که به آنها داده شده است، گرفته شود تا ما صلاحیت‌های علمی و عملی آنها را ارزیابی کنیم.

نظر شما