شناسهٔ خبر: 23543156 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایجاد کسب و کار‌های کوچک و شرکت‌های نوپا توسط دانشگاه آزاد

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی کسب و کار‌های کوچک و شرکت‌های نوپا به عنوان مأموریت ویژه این باشگاه نام برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حبیب الله آراسته راد با بیان اینکه این باشگاه راه اندازی کسب و کار‌های کوچک و شرکت‌های نوپا را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: این موضوع با شناسایی صنعت، توانمندی‌ها و نخبگان هر استان در دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هم افزایی دولت، صنعت و دانشگاه منجر به رشد و پیشرفت کشور می‌شود، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی که به لحاظ امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی بسیار غنی و توانمند است، می‌تواند در زمینه‌های مختلف با صنعت ارتباط برقرار کند و نیاز‌های آن‌ها را برطرف سازد.

آراسته راد، حذف بروکراسی‌های غیرضروری و برداشتن موانع موجود از سر راه پژوهشگران و محققان را وظیفه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانست و گفت: باشگاه سعی دارد مسیر فعالیت‌های پژوهشی را برای پژوهشگران هموار کند.

رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان با اشاره به حمایت جدی دانشگاه آزاد اسلامی از نخبگان افزود: این دانشگاه وظیفه خود می‌داند به منظور رفع مشکلات مردم و کشور از نخبگان صاحب ایده حمایت و پشتیبانی کند.

وی، راه اندازی کسب و کار‌های کوچک و شرکت‌های نوپا توسط دانشگاه آزاد اسلامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: سعی داریم با شناسایی صاحبان محصول اولیه و جذب ایده‌های کارآفرینی و خلاقانه، استارتاپ‌های کوچک و شرکت‌های نوپا را راه اندازی کنیم.

آراسته راد ادامه داد: کسب و کار‌های کوچک بخشی از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین افزایش درآمد‌های غیرشهریه‌ای است.

نظر شما