شناسهٔ خبر: 23543067 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش:

آموزش از راه دور تلاشی برای کمک به پوشش حداکثری تحصیلی است

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش برای گسترش آموزش از راه دور از این روست که هیچ فردی در سن تحصیل، از آموزش بازنماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، گودرز شاهمرادی مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش در نشست خبر امروز گفت: در حال حاضر ۱۶۱۵ واحد آموزشی از راه دور کمک به پوشش تحصیلی می کنند و ۱۷۳ هزار ۱۴۳ دانش اموز در سال تحصیلی ۹۶ در این مراکز مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در بخش اموزش از راه دور ۲۰ اولویت کاری برای سال تحصیلی منظور شده است که اولویت اول ما تلاش برای افزایش پوشش تحصیلی است تا همه مناطق بتوانند برای جذب حداکثری افراد امکاناتی داشته باشند. خصوصا در دوره متوسطه اول و دم تلاش است تا کسانی که برای تحصیل مشکل دارند بتوانند با استفاده از آموزش از راه دور کسب تحصیل کنند.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی دیگر از فعالیت های ما گسترش آموزش الکترونیکی است و در منطقه طلطله زده سر پل ذهاب به شکل گسترده تری آن را به کار گرفتیم. در حال حاضر در ۶ مرکز آموزشی استان البرز دوره های آموزش الکترونیک در حال اجراست که منتظر نتایج آن هستیم. با توجه به اتفاقی که در زلزله کرمانشاه رخ داد بیش از گذشته روی این نوع آموزش تاکید شده است.

شاهمرادی اضافه کرد: در سفر اخیر به استان خوزستان هم تأکید شد که ۵ منطقه کمتر توسعه یافته این استان تحت پوشش آموزش الکترونیک قرار بگیرند؛ ضمن اینکه تقویت مراکز پیش دانشگاهی در مناطق آزاد هم با این روش مدنظر است.

وی در ادامه به بحث نظارت اشاره کرد و گفت: نظارت در سه بخش عمومی، تخصصی و عالی صورت می گیرد و نظارت همتا توسط موسسان نیز در حال انجام است.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش  در پایان بیان کرد: مدارس آموزش از راه دور بر اساس ۱۱ شاخص ارزیابی می شوند و بر این اساس کارنامه ارزیابی علمکرد برای آنها صادر می شود؛ مدارسی که بیش از ۹۰ امتیاز را کسب کنند، مورد تقدیر قرار می گیرند و مدارسی که زیر ۵۰ امتیاز کسب کنند، از فعالیت شان خودداری می شود.

نظر شما