شناسهٔ خبر: 23542133 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گرشاسبی :طارمی دلش با پرسپولیس نبود/ تیم های پایه، آینده ساز باشگاه

تهران - ایرنا - «حمید رضا گرشاسبی» سرپرست باشگاه پرسپولیس،گفت: به رغم تلاش های فراوان باشگاه برای ادامه همکاری با «مهدی طارمی» مهاجم تیم، او دلش با پرسپولیس نبود و علاقه ای برای ادامه همکاری نداشت تا پس از تمایل باشگاه قطری به جذب وی، مقدمات رفتنش مهیا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرپرست باشگاه پرسپولیس امروز شنبه در نشست خبری که با حضور «برانکو ایوانکوویچ» سرمربی سرخپوشان، «جعفر کاشانی»، «ابوالفضل روغنی» و« محمدرضا حاجی بیگی» اعضای هیات مدیره باشگاه و«افشین پیروانی» مدیر تیم فوتبال در محل باشگاه پرسپولیس برگزار شد، افزود: خوشحالم که اعضای هیات مدیره باشگاه با حضور مستمر و همیشگی خود در جلسات به همراه تلاش های برانکو به عنوان یک مربی تحصیل کرده و با دانش، اسباب موفقیت های پرسپولیس را فراهم کردند.
گرشاسبی افزود:درخصوص طارمی باید بگویم مشکلاتی که برای او و باشگاه با پیوستنش به باشگاه ریزه اسپور ترکیه بوجود آمد، سبب شد تا طارمی چهار ما و 10 روز محروم شده و 800 هزار یورو هم جریمه شود. البته با پیگیری آقای «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان و باشگاه، بخشی از این مشکلات حل شد و تلاش کردیم تا محرومیت باشگاه از پنجره نقل و انتقالات نیز بر طرف شود. برای همین منظور هم وکیل گرفته ایم و امیدوار به بر طرف شدن آن هستیم.
وی گفت: البته در جلساتی که با طارمی داشتیم به او گفتیم تلاش کند با بازی خوب خود در پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر ایران نظر هواداران را به سمت خود مثبت کند. اما اصرار او این بود که می خواهد در خارج از کشور فوتبالش را ادامه داده و کسب تجربه کند. در غیر این صورت به دلیل بیشتر شدن سنش دیگر چنین شرایطی برای او مهیا نمی شود.
سرپرست باشگاه پرسپولیس ادامه داد: البته تمام اعضا و ارکان باشگاه برای ماندن طارمی تلاش کردند. ولی در ورزش وقتی بازیکنی دلش با تیمش نباشد، آن بازیکن دیگر موثر نخواهد بود. بر همین اساس وقتی دیدیم باشگاه الغرافه خواهان طارمی است و تمام حق و حقوق باشگاه پرسپولیس مانند گرفتن حق رضایت نامه و پاداشی که فدراسیون جهانی فوتبال برای جام جهانی در نظر گرفته است، پرداخت می شود، با رفتنش موافقت کردیم.
گرشاسبی با اشاره به دغدغه برانکو برای بازیکن سازی در باشگاه پرسپولیس بیان کرد: تمام هدف برانکو موفقیت پرسپولیس و حفظ منافع باشگاه است و خوشحالیم که او در این زمینه فعالیت می کند. بر همین اساس با صحبت هایی که انجام دادیم برای ساختن بازیکن در تیم های پایه برنامه ریزی کرده ایم تا با توجه به بودجه سال آینده تلاش شود باشگاه از گرفتن بازیکن خارجی بی نیاز شود.
وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی بازنشسته ها همچنان در باشگاه پرسپولیس مشغول به فعالیت هستند اما علی اکبر طاهری مدیرعامل سابق به دلیل بازنشستگی از باشگاه کنار رفت، گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن به تمام مراکز دولتی، قانون بازنشستگی شامل حال رزمنده ها، ایثارگران یا خانواده شهدا نمی شود و حتی این افراد می توانند به عنوان مشاوره هم در بعضی سمت‌ها فعالیت کنند.
سرپرست باشگاه پرسپولیس باتاکید بر اینکه پرونده «مانوئل ژوزه» سرمربی اسبق پرسپولیس بسته شده است، گفت: پرونده ژوزه را مختومه و بایگانی کردیم. جرائم فیفا نیز در حدود 17 میلیارد و 200 میلیون تومان بود که رفع شده است و این دینی بود که به صورت حق یا ناحق که بیشتر آن ناحق بود از حلقوم پرسپولیس بیرون کشیده شد و کمر باشگاه را خم کرد. اما با درایت وزارت ورزش و جوانان و همچنین هیأت مدیره باشگاه بخش عمده و خطرناک آن حل شد.
گرشاسبی درباره پرونده فرناندو گابریل بازیکن برزیلی سابق پرسپولیس بیان داشت: وکیل گابریل مطالبات این بازیکن را دریافت کرده است و ما این مسئله را به فیفا اعلام کردیم. اما این بازیکن اعلام کرده که وکیلش این پول را به او نداده است و از باشگاه پرسپولیس دوباره شکایت کرد. ولی خوشبختانه دادگاه اسناد و دفاعیه باشگاه را پذیرفت و قرار شده وکیل این بازیکن در دوبی با او ملاقات کند تا پس از گرفتن رضایت قطعی او، این پرونده نیز مختومه شود.
وی درباره اینکه آیا در قرارداد برانکو بندی برای فسخ یکطرفه وجود دارد یا خیر؟ اظهار داشت: قراداد سرمربی پرسپولیس مانند سایر قراردادهای مربیان و حتی قرار دادسال گذشته است. اما آنچه که مهم است باید به هواداران نوید حضور دوباره « احمد نوراللهی» را در تیم پرسپولیس بدهم که با توجه به صحبت‌های انجام شده با مسئولان نظام وظیفه، این بازیکن به زودی به جمع سایر بازیکنان تیم اضافه می شود.
گرشاسبی درباره تمدید قرارداد با بازیکنانی که قراردادشان تمام می‌شود، گفت: تا زمانی که وضعیت تمدید قرار دارد با سرمربی تیم مشخص نمی شد، نمی توانستیم وارد تمدید قرارداد با بازیکنان شویم. اما پس از حل این موضوع هر زمان که برانکو بازیکنان مورد نظرش را معرفی کند، برای تمدید قرارداد آنها اقدام خواهیم کرد.
وی با اشاره به 130 میلیارد تومان بدهی انباشته مالیاتی باشگاه پرسپولیس،بیان کرد: همانطوری که آقای سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان عنوان کرده اند باشگاه پرسپولیس درآمد ندارد که این مقدار مالیات بدهد. بر همین اساس برای تجدید نظر و بررسی دوباره مسئولان اداره مالیات درخصوص بدهی مالیاتی باشگاه پرسپولیس اقدام کردیم و امیدوارم بخش زیادی از آن با همت وزارتخانه های ورزش و اقتصاد تقلیل یابد. البته علاوه بر بدهی مالیاتی، بازیکنان خارجی و داخلی نیز از باشگاه مطالباتی داشتند که در حد توان با کمک اعضای هیات مدیره مطالبات نزدیک به 50 بازیکن پرداخت شد و با سایر بازیکنان نیز تفاهم نامه هایی منعقد شده است که در حال انجام آن هستیم تا مشکلی باشگاه را تهدید نکند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید
ورزشی**9029** 1701
خبرنگار: محمد مهدی موذن** انتشار: حمید قدیمی

انتهای پیام /*

نظر شما