شناسهٔ خبر: 23542017 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

آقای مدیر بینی و دندان‌های دانش آموز را شکست! +عکس

دو هفته پیش، دانیال رفیعی دانش‌آموزش پایه هشتم دبستان «شهید سعدالله فاریابی» چنان از مدیر مدرسه کتک می‌خورد که دندان و بینی‌اش می‌شکند و لبش هم پاره می‌شود. پدر او می‌گوید چون از سوی نزدیکان مدیر مدرسه تهدید شده، بعد از حدود دو هفته تصمیم گرفته مسئله را رسانه‌ای کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه،دو روز است که تصویر و خبری در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که باوجود تمام اخبار به‌ظاهر پراهمیت‌تر، واکنش‌های زیادی به دنبال داشته است. تصویر متعلق به پسربچه‌ای است که صورتش به‌شدت آسیب‌دیده و مشخص است که دندان‌هایش شکسته‌اند.

«دانیال رفیعی» دانش‌آموز ۱۴ ساله جیرفتی ۱۵ روز پیش چنان از مدیر مدرسه کتک‌خورده که هنوز قادر به مدرسه رفتن نیست و بدتر اینکه به گفته پدرش آقای مدیر نه‌تنها از آنها دلجویی نمی‌کند بلکه سعی می‌کند با ابزارهای مختلف خانواده دانیال را وادار به رضایت کند.

قای مدیر بینی و دندان‌های دانش آموز را شکست! +عکس

امید سلاجقه رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان کرمان موضوع را خبری سوخته می‌خواند و می‌گوید: «این اتفاق تازه نیست. پرونده مدیر به هیئت رسیدگی به تخلفات کارکنان آموزش‌وپرورش ارسال شده و تأکید هم کرده‌ایم که خارج از نوبت به آن رسیدگی شود. دلیل اینکه خانواده این دانش‌آموز هنوز به رسانه‌ای کردن آن می‌پردازند برای خود ما هم نا معلوم است.»

پدر دانیال به سلاجقه این‌طور جواب می‌دهد: «دلیل ما این است که هنوز هم هیچ کدام از مسئولان آموزش‌وپرورش اهمیتی به ما نمی‌دهند، سراغ هر کدام می‌رویم می‌گوید برو شکایت کن. در این مدت از ما دلجویی نشده و حتی تهدید هم شده‌ایم. چاره‌ای ندیدیم جز اینکه موضوع را رسانه‌ای نیم بلکه حساسیت روی این موضوع زیاد شود.»

او ادامه می‌دهد: «اتفاق خیلی وحشتناکی افتاده، بچه من به شدت آسیب دیده. بدتر اینکه واکنش مسئولان آموزش‌وپرورش جیرفت ناراحتی ما را بیشتر کرده است حتی در همان روزهای اول فردی که خودش را کارمند حراست آموزش‌وپرورش اعلام می‌کرد سراغ ما آمد و گفت که اگر موضوع را پیگیری کنیم دانیال را در هیچ مدرسه‌ای در جیرفت ثبت‌نام نمی‌کنند.»

او ماجرا را این‌طور تعریف می‌کند: «پنجم دی‌ماه پسرم و دو دانش‌آموز دیگر در حیات مدرسه گلاویز می‌شوند و همه‌شان را به دفتر مدرسه می‌برند. با آن دو که از بستگان مدیر مدرسه بوده‌اند کاری ندارند و فقط پسر من را نگه می‌دارند. مدیر مدرسه اول یک مشت به صورت دانیال می‌زند که باعث می‌شود لبش پاره شود و دندانش بشکند. دانیال به خاطر این ضربه به زمین می‌افتد و حتی با این شرایط مدیر او را رها نمی‌کند بلکه شروع می‌کند به لگد زدن. یکی از این ضربه‌ها به صورت دانیال می‌خورد و باعث می‌شود بینی‌اش بشکند. بعد او را با همان وضعیت به خانه می‌فرستند. دانیال با پای پیاده و در حالی که از بینی و دهانش خون می‌رفت به خانه آمد. خدا شاهد است که نیمه بی‌هوش بود. الآن لبش ۱۲ بخیه خورده، دندانش از ریشه شکسته، بینی‌اش گچ گرفته شده و بدنش به شدت کوفته و کبود است.»

پدر دانیال از اینکه معلمان و معاونان مدرسه شاهد ماجرا بوده‌اند و کاری نکرده‌اند به شدت ناراحت است و می‌گوید: «باورم نمی‌شود که بقیه همین‌طور نشسته‌اند و کتک خوردن یک بچه را تحمل کرده‌اند، اینجا تنبیه‌هایی مثل سیلی زدن تا حدی عادی است اما اینکه مدیر بچه را اینطور به باد کتک گرفته و بقیه هم واکنشی نشان نداده‌اند برایم خیلی تعجب‌آور و ناراحت‌کننده است.»

او از مزاحمت‌هایی که بعد از این اتفاق برایشان پیش آمده هم شاکی است و می‌گوید: «اینجا شهر کوچکی است و اغلب همدیگر را می‌شناسند. وقتی یک نفر با نفوذ باشد به‌راحتی می‌تواند روی بقیه تأثیر بگذارد. از روزی که دانیال کتک‌خورده تا الآن دائم به ما می‌گویند اگر رضایت بدهی به نفع خودت است. حتی مدیر مدرسه هم اعلام پشیمانی نکرده و می‌گوید اذیت کرد، کتکش زدم! همین حالا هم به کارش ادامه می‌دهد و معلوم نیست دوباره چه زمانی بچه دیگری را بزند.»

سلاجقه رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان کرمان در جواب اینکه چرا مدیر تعلیق نمی‌شود و هنوز در مدرسه حضور دارد، می‌گوید: «تا وقتی نتیجه هیئت رسیدگی به تخلفات نیاید و نمی‌توان کسی را مجازات کرد.»

او در حالی این حرف را می‌زند که معمولاً وقتی بروز چنین خشونتی واضح است، تا زمان روشن شدن ابعاد ماجرا از ادامه به کار فرد متخلف جلوگیری می‌شود./24 آنلاین

نظر شما