شناسهٔ خبر: 23541316 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تعیین تسهیلات موسسات آموزش عالی و آموزش و پرورش در بودجه 97

کمیسیون تلفیق مجلس بخش های دیگری از هزینه های لایحه بودجه سال آینده را بررسی­ و تصویب کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی اصغر یوسف نژاد، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده گفت: در جلسه امروز کمیسیون مصوب شد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی ­سال آینده در سقف عملکرد­­ درآمدهای اختصاصی سال جاری، به اخذ تسهیلات از بانک ها اقدام کنند.
وی افزود: همچنین مقرر شد درآمدهای آموزش­ و پرورش­ و ادرات کل آموزش و پرورش در سال آینده به صورت اختصاصی محسوب شود.
سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به سایر مصوبات این کمیسیون در قالب لایحه بودجه سال آینده کل کشور گفت:  این کمیسیون همچنین­ در بخش دیگری­ از بند هزینه ای لایحه بودجه 97 مصوب کرد در سال آینده وجوه اداره شده پرداختی به صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری; وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی­ و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کمک برای افزایش منابع مالی صندوق های رفاه دانشجویی تلقی شود.
وی گفت: همچنین وجوه حاصل از پرداخت وام های ذکر شده تا سقف 1130 میلیارد تومان برای پرداخت رفاه دانشجویان به مصرف خواهد رسید.
یوسف نژاد­ افزود: در مصوبه دیگری وزارت آموزش و پرورش اجازه یافت برای ساماندهی و بهینه سازی اماکن ورزشی و تربیتی خود اقدام کند.
وی گفت: همچنین براساس مصوبه کمیسیون تلفیق کاهش اعتبارات برنامه های پژوهشی توسط دستگاه های اجرایی در سال آینده ممنوع شد.
یوسف نژاد ادامه داد: شرکت های بیمه ای هم مکلف شدند 275 میلیارد تومان از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیروی انتظامی و سازمان اورژانس برای امور کاهش تصادفات قرار دهند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین گفت: دولت اجازه یافت­­ 450 میلیارد تومان نیز برای تهیه و اجرای طرح جامع کنترل و آسیب های اجتماعی و اولویت احیا، طلاق، حاشیه نشینی، کودکان کار، مفاسد اخلاقی­ و حمایت از زنان سرپرست خانوار تخصیص دهد که 210 میلیارد تومان از میزان برای پرداخت بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار خواهد گرفت.
به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین­ درقالب لایحه بودجه 97، وزارت اقتصاد مکلف شد از طریق سازمان خصوصی سازی آن قسمت از سهام موسسه صندوق بازنشستگی فولاد را که کنترلی بوده­ و یا زیان ده و کم بازده است مطابق مقررات به فروش برساند و منابع را در اختیار این صندوق برای تسویه حساب تعهدات­ دولت به این صندوق قرار دهد.
 

نظر شما