شناسهٔ خبر: 23540988 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

قطر دست به دامان شورای امنیت شد

در نامه قطر به شورای امنیت آمده است: نقض حریم هوایی قطر در واقع نقض آشکار حاکمیت قطر، سلامت مرزها و اراضی آن و در راستای اقدامات تحریک‌آمیزی است که امارات علیه قطر انجام می‌دهد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: دولت قطر در نامه های خود به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت آورده است که یک فروند هواپیمای باربری نظامی امارات که به مقصد بحرین در پرواز بود سه ژانویه جاری (13 دی) وارد حریم هوایی قطر شده است.

نماینده قطر در سازمان ملل در این باره تأکید کرد که تکرار این حادثه و استمرار آن از سوی دولت امارات که نقض حاکمیت قطر و تهدید سلامت مرزها و اراضی آن است شاهدی دیگر در خط مشی امارات برای نقض قوانین، کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، قطر روز پنج‌شنبه گذشته نیز در نامه‌های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از نقض حریم هوایی این کشور توسط یک جنگنده اماراتی در تاریخ 21 دسامبر گذشته شکایت کرد.

در این نامه‌ها آمده است که نقض حریم هوایی قطر در واقع نقض آشکار حاکمیت قطر، سلامت مرزها و اراضی آن و در راستای اقدامات تحریک‌آمیزی است که امارات علیه قطر انجام می‌دهد.

امارات تکذیب کرد

دولت امارات نیز در واکنش به این شکوائیه قطر مدعی شد که امارات حریم هوایی قطر را نقض نکرده است و در این باره شکوائیه‌ای رسمی ارائه خواهد کرد.

«أنور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در صفحه توییتر خود نوشت : «شکایت قطر درباره نقض حریم هوایی آن توسط امارات صحت ندارد و ما با ادله رسمی و شواهد و قرائن به آن پاسخ خواهیم داد».

قرقاش اشاره کرد که «آنچه شاهد آن هستیم تنش‌آمیز و غیرقابل توجیه است».

نقض حریم هوایی قطر توسط هواپیماهای اماراتی در حالی است که چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر از بیش از 7 ماه پیش به بهانه حمایت قطر از تروریسم، روابط خود با قطر را قطع و تمامی پروازها به این کشور را تعلیق کرده‌اند و حتی عربستان تنها گذرگاه مرزی قطر تحت عنوان گذرگاه «سلوی» را بسته است.

نظر شما