شناسهٔ خبر: 2354046 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پورمختار اعلام کرد:

محرز شدن صهیونیستی بودن مارلبرو برای کمیسیون اصل ۹۰

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اعلام اینکه صهیونیستی بودن شرکت فیلیپ موریس تولیدکننده سیگار مارلبرو برای نمایندگان این کمیسیون محرز شده است،گفت: باید اقدامات اساسی برای لغو مجوز فعالیت این شرکت در ایران انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی "خبرگزاری دانشجو"، محمدعلی پورمختار که دیشب مهمان تلفنی برنامه از متن تا حاشیه شبکه سوم سیما بود با انتقاد از اظهارات متناقص وزارت امور خارجه در اعلام هویت یک شرکت که مجوز فعالیت در ایران را کسب کرده است، اظهار داشت: یک پرونده قطور در کمیسیون اصل 90 در خصوص وابستگی شرکت فیلیپ موریس تولیدکننده سیگار مارلبرو به صهیونیست ها تهیه شده است. به اعتقاد نمایندگان این کمیسیون صهیونیستی بودن این شرکت قطعی است و در این رابطه باید اقدامات اساسی برای لغو مجوز فعالیت شرکت مارلبرو در ایران انجام شود.

 

 وی با اشاره به این‌که اسم مدیر شرکت به جای فیلیپ موریس در اصل دیاموند و اصلیت یهودی آلمانی تبار دارد، افزود: نماد این شرکت یک شیرغران است که این تمثیل صهیونیست‌های یهودی است.

 

رئیس کمیسیون اصل 90 اضافه کرد: بسیاری از مدیران شرکت فیلیپ موریس مانند مدیر امور مالی از پیشگامان امضای قرارداد کمپ دیوید و حمله به طبس بوده‌‌اند.

 

پورمختار با بیان این‌که مارلبرو برای آن‌که ماهیت صهیونیستی بودن خود را پنهان کند، اقدام به تأسیس یک هلدینگ کرده و تحت پوشش آن فعالیت می‌کند، تصریح کرد: کمیسیون اصل 90 ایراد اصلی فعالیت این شرکت را در ایران متوجه وزارت امور خارجه می‌‌داند زیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت به استناد گزارش وزارت خارجه در صهیونیستی نبودن این شرکت اقدام به ارائه مجوز فعالیت به این شرکت کرده است.

 

به اعتقاد وی، وزارت اطلاعات رسماً صهیونیست بودن شرکت مارلبرو را اعلام کرده است.

 

رئیس کمیسیون اصل 90 با اعلام این‌که هم اکنون منتظر بازگشت وزیر امورخارجه از وین هستیم تا با حضور در این کمیسیون توضیحات خود را در رابطه با گزارش‌های وزارت امور خارجه بیان کند، اظهار داشت: یکی از گلایه‌های اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس از وزارت امور خارجه اعلام گزارش‌های متناقض است زیرا یک بار شرکت مارلبرو را صهیونیستی و بار دیگر آن را غیر صهیونیستی اعلام می کند؛ این موضوع برای نمایندگان با سوالات زیادی همراه است.

 

پورمختار اضافه کرد: یکی از دلایل وزارت امورخارجه در بلامانع بودن فعالیت شرکت مارلبرو در ایران حجم زیاد قاچاق سیگار مارلبرو به کشور است حال باید پرسید یعنی ما توانایی مقابله با قاچاق سیگار را نداشته و برای جلوگیری از این موضوع اجازه تأسیس شرکت مارلبرو را در ایران صادر کرده‌ایم تا از قاچاق این سیگار جلوگیری کنیم.

 

به گزارش تسنیم، قرار بود در برنامه تلویزیونی دیشب متن و حاشیه مسئولان وزارت امور خارجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دادستانی کل کشور توضیحات لازم را در چرایی ارائه مجوز فعالیت شرکت مارلبرو را در کشور بیان کنند اما هر کدام به دلایلی حاضر به گفت‌وگو نشدند.

 

البته باید این نکته را متذکر شد که دادستانی کل کشور رسماً به صورت شفاهی و کتبی صهیونیستی بودن شرکت مارلبرو را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود.

نظر شما