شناسهٔ خبر: 23540378 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ربیعی خبر داد

امضای تفاهم‌نامه تقسیم کار اطفای حریق کشتی سانچی با چین/ تکاوران ۱۵ساعت دیگر به نفتکش می‌رسند

وزیر کار که با عنوان مسئول ویژه رسیدگی به نفتکش ایرانی در چین به سر می‌برد، از رسیدن تکاوران ایرانی به محل نفتکش تا ۱۵ ساعت آینده خبر داد و گفت:‌ تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری متقابل و تقسیم کار در چین امضا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی ربیعی مسئول ویژه رسیدگی به وضع نفتکش ایرانی که هم‌اکنون در چین به سر می‌برد، درباره آخرین وضعیت نفتکش ایرانی سانچی اظهار داشت: فردا با توجه به اعزام تکاوران ایرانی با تیم‌های تخصصی وضعیت روشن‌تری از نفتکش ایرانی سانچی دریافت خواهیم کرد و تا 15 ساعت دیگر تکاوران به نفتکش خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه با چینی‌ها تفاهم‌نامه متقابلی برای تقسیم کار رسیدگی به نفتکش ایرانی با حضور سفیر ایران در چین به امضا رساندیم، گفت: عده‌ای از تکاوران نیروی دریایی ارتش از بندر یانکشن چین فردا به کشتی می‌رسند و این تکاوران با کشتی تندرو به محل حادثه اعزام می‌شوند.

ربیعی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان جابه‌جایی تکاوران و نیروهای امدادی به وسیله هلی‌کوپتر وجود ندارد، گفت: با توجه به شرایط جوی و اینکه فاصله با نفتکش بسیار زیاد بود، این امکان فراهم نشد، اما نیروهای امدادی ایرانی با کشتی‌های کاملاً تندرو این مسیر را طی می‌کنند.

مسئول ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش ایرانی سانچی خاطرنشان کرد: دو کشتی هم‌اکنون در حال انجام عملیات اطفای حریق هستند و عملیات امدادرسانی همچنان در روز امکان‌پذیر است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان امیدوار بود که خدمه کشتی زنده باشند، گفت: فعلاً هیچ‌کس نمی‌تواند به طور قطعی اظهارنظر کند و کارشناسان اعلام کردند که در عمق 13 متری کشتی مکان‌هایی وجود دارد،‌اما باز هم نمی‌توان برای نجات آنان با قطعیت صحبت کرد.

انتهای پیام/ب

برچسب‌ها:

نظر شما