شناسهٔ خبر: 23540259 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

معاون سازمان محیط زیست:

هشت سال است اتوبوس نو وارد ناوگان ما نشده است

عصر خودرو- معاون سازمان محیط زیست با اعلام این که سن فرسودگی اتوبوس در کشور ما هشت سال است، گفت: هشت سال است که هیچ اتوبوس جدیدی وارد ناوگان ما نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری تشریح تکالیف دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک ضمن اشاره به سهم بالای اتوبوس‌ها در آلودگی هوا گفت: هشت سال است که هیچ اتوبوس جدیدی وارد ناوگان ما نشده است.

مسعود تجریشی افزود: سن فرسودگی اتوبوس‌های ما هشت سال است. تا سال 92 حدود 8 هزار اتوبوس داشته‌ایم که 97 درصد آن‌ها الان فرسوده هستند. در حوزه کامیونها سن فرسودگی 15 سال است که 34 درصد کامیون‌ها فرسوده هستند.

وی ادامه داد: در مینی‌بوس‌ها سن فرسودگی هشت سال است، ما 8 هزار و 137 مینی‌بوس داریم که 91 درصد آن‌ها فرسوده هستند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: کل ظرفیت ساخت اتوبوس شرکت هیوندای 2 هزار اتوبوس در سال است. کل اتوبوس‌هایی هم که خود ما با فرض وجود همه منابع مالی و فناوری و … می‌توانیم اضافه کنیم 500 اتوبوس است.

تجریشی تأکید کرد: این آمار به معنای آن است که بزرگترین شرکت خودروساز دنیا و تولید خود ما روی هم نمی‌تواند حتی درصد کمی از این میزان فرسودگی ناواگان را نوسازی کند.

برچسب‌ها:

نظر شما