شناسهٔ خبر: 23540218 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس دادگستری استان قم:

وظائف را به افراد محله واگذار کنیم تا شاهد مطالبه گری مردم باشیم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با بیان اینکه محدودیت ها، باعث منحصر شدن خواسته می شود، افزود: برای رفع مشکل باید امور حسبیه را گسترش داد، تا شاهد مطالبه گری مردم باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین خلیلی پیش از ظهر امروز در گردهمایی دیدبانان پیشگیری و طرح سامانه سجام که در اداره کل دادگستری قوه قضائیه برگزار شد گفت: زمانی که شخصی از کار قضائی فاصله می گیرد و وارد فعالیت پژوهشی می شود، بسیارخوشحال است،  چون کار قضایی بسیار سخت است.

رئیس دادگستری استان قم با بیان اینکه  راه اندازی سامانه سجام فعالیت خوبی است، افزود: در سال1976میلادی در فرانسه اتفاق بزرگی ایجاد شد؛ نرخ جرایم خیلی افزایش پیدا کرده بود و با افزایش نرخ جرائم نگرانی مردم هم افزایش یافته بود، و این مسئله دقیقا شبیه شرایط فعلی کشور ما بود.

وی افزود: نگرانی آن زمان کشور فرانسه از سطح مردم به مسئولین رسید و آنها دنبال پاسخ این سؤال بودند، آیا سطح امنیت مردم کم شده و جرائم  اگر کم شود باید به فکر راهکار بود و رئیس جمهوری فرانسه کمیته برون فیت را شکل داد.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی افزود: پرفسور برون فیت که اسم آن بر روی کمیته گذاشته شد بود 65  جلسه کاری، 7سیمنار همراه با 50 عضو علمی، 50 کارشناس قوی با 5 کارگروه شکل داد تا در نهایت، 105 توصیه برای برون رفت از مشکلات آسیب ها  ارائه شد.

رئیس دادگستری استان قم عنوان کرد: یکی از این گروهها در مورد توصیه شهری راهکارهایی ارائه داده بود و آن راهکار این بود برای برون رفت از مشکلات شهری باید به سمت محله محوری رفت. دلیل این آن این که  چون محیط براشخاص غلبه دارد پس باید به سمت محله محوری پیش رفت تا شاهد مطالبه گری باشیم.

وی افزود: در این طرح آمده باید وظائف را به افراد محله واگذار کنیم تا با سلایق و زیستگاه خودشان را شکل دهند، شهرداری هم باید  نیازها محله را رفع کند و مطالبات مردم را افزایش دهند. پس یکی از راه ها برای از بین بردن نگرانی ایجاد محله محوری با  حفظ سلایق و دادن امکانات است؛ وقتی وظائف واگذار شد، اگر کسی احساس ناامنی کند، این ناامنی باعث فریاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با بیان اینکه محدودیت ها، باعث منحصر شدن خواسته می شود، افزود: برای رفع مشکل باید امور حسبیه را گسترش داد، تا شاهد مطالبه گری مردم باشیم.   

رئیس دادگستری استان قم  با بیان اینکه باید به مردم آگاهی داد تا نسبت به محله خود مطالبه گری کنند، گفت: اگر چه  راه اندازی سامانه سجا کار خوبی  است، ولی  نقدی که باید به آن داشت، این است نگاه به سامانه سجا مطالبه گری از مردم نباشد، بلکه دستگاه به مردم آگاهی دهد تا مردم مطالبه گر باشند.

۴۰/۳۱۳

نظر شما