شناسهٔ خبر: 23539668 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بیانیه‌ شدیداللحن ۵۴ کشور آفریقایی علیه ترامپ

نمایندگان ۵۴ کشور آفریقایی در سازمان ملل در بیانیه‌ای شدیداللحن از رئیس‌جمهور آمریکا خواستند به دلیل اظهارات توهین‌آمیز علیه مهاجران آفریقایی عذرخواهی کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، نمایندگان ۵۴ کشور آفریقایی در سازمان ملل در نشستی که چهار ساعت به طول انجامید، اظهارات اهانت‌آمیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه مهاجران آفریقایی که آن‌ها را «چاه مستراح» نامیده بود، محکوم کردند.

نمایندگان این کشور‌های آفریقایی در بیانیه‌ای ضمن ابراز همبستگی با ملت هائیتی و دیگر کشور‌های آفریقایی اعلام کردند که از این سخنان ترامپ شوکه شده‌اند و این اظهارات نژادپرستانه و نفرت‌انگیز ترامپ علیه این کشور‌ها را محکوم می‌کنند.

یکی از نمایندگان کشور‌های آفریقایی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت که «این بار ما متحد شده‌ایم».

در حالیکه سخنان توهین‌آمیز اخیر ترامپ درباره مهاجران آفریقایی جنجال زیادی را به پا کرده است، اما ترامپ در صفحه توییتر خود سعی کرد که از جنجال به وجود آمده اندکی بکاهد و یک مسئول وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که دیپلمات‌های آمریکایی فعال در آفریقا و هائیتی به دولت‌های محلی تأکید خواهند کرد که واشنگتن احترام زیادی برای این کشور‌ها قائل است.

همچنین سنگال و بوتسوانا روز جمعه سفیر آمریکا را احضار کرده و مراتب اعتراض و نارضایتی خود به اظهارات نژادپرستانه ترامپ را اعلام کردند.

نظر شما