شناسهٔ خبر: 23539409 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

در واکنش به تهدید ترامپ؛ اتحادیه اروپا بار دیگر پایبندی خود به برجام را اعلام کرد

سخنگوی اتحادیه اروپا در واکنش به تهدید رئیس جمهوری آمریکا، از پایبندی این اتحادیه به برجام و رایزنی آلمان، فرانسه و انگلیس در این زمینه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نامه نیوز به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه اروپا به دنبال بیانیه تهدیدآمیز دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر فرصت ۳ ماهه برای رفع نواقص برجام، بار دیگر بر پایبندی خود به توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.

در همین راستا، سخنگوی این نهاد گفت: در نخستین قدم، هماهنگی‌هایی را با E۳ (فرانسه، آلمان، انگلیس) و دیگر اعضای اتحادیه اروپا انجام می‌دهیم تا به اتفاق هم بیانیه (ترامپ) و پیامدهای آن را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی افزود: ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا به تداوم کامل و موثر برجام پایبند هستند.

گفتنی است اتحادیه اروپا پیشتر در نشستی که پنجشنبه گذشته با حضور فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی این اتحادیه و وزاری خارجه ایران، انگلیس، فرانسه و آلمان برگزار شد؛ بر اهمیت حفظ برجام تاکید کرده بود.

این درحالی است که وزارت خارجه آلمان نیز پیشتر در واکنش به بیانیه تهدیدآمیز ترامپ از رایزنی برلین- لندن- پاریس در راستای اجرای کامل برجام خبر داد.

ترامپ دیروز برای یک دوره ۱۲۰ روزه دیگر تحریم‌های هسته ای ایران را تعلیق کرد اما مدعی شد اگر برجام تا بهار اصلاح نشود آمریکا از آن خارج خواهد شد.

نظر شما