شناسهٔ خبر: 23538676 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیرعلوم: جهل و جنگ با گفت وگوی فرهنگها از بین می رود

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فرهنگ های مختلف با گفت و گو، همفکری و گسترش همکاری ها موجب از میان برداشتن جهل و جدایی و جنگ خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، منصور غلامی روز شنبه در افتتاحیه نخستین اجلاس گفت و گوی فرهنگی آسیا افزود: آسیا ته تنها پهناورترین قاره جهان که کهن ترین قاره در تمدن، فرهنگ و علم و دانش است.
وی اظهار داشت: تنوع فرهنگی و تکثر اقوام و فرهنگ ها در آسیا این قاره را از دیگر قاره ها متمایز ساخته است.
عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: ما در قاره ای زندگی می کنیم که اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی فراوانی در بین مردم کشورهای مختلف آن به چشم می خورد و آسیا از دیدگاه فرهنگ دارای مرز محدودی نیست.
غلامی به اشتراکات کشورهای آسیایی در زمینه های خط ، زبان، دین و آداب و رسوم اشاره کرد و گفت: خاستگاه اصلی عرفان نیز از آسیا برخاسته و به شهرت جهانی رسیده است.
به گزارش ایرنا، نخستین اجلاس گفت وگوهای فرهنگی آسیایی، صبح امروز، 23 دی ماه شنبه با حضور 70 شخصیت‌ فرهنگی و علمی از 20 کشور آسیایی در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گشایش یافت.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مصطفی آیدین رییس هیأت امنای دانشگاه استانبول، محمود نیلی رییس دانشگاه تهران، محمد مشکات‌الدین رییس دانشگاه شرق داکا و دین شمس‌الدین مشاور رییس جمهور اندونزی به عنوان سخنران در این اجلاس حضور دارند.
کمیسیون‌‌های «شرق آسیا»، «شبه‌قاره» و «آسیای مرکزی و قفقاز» این اجلاس، به مدت سه روز و به ترتیب در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، دانشگاه فرودسی مشهد و مازندران (بابلسر)، با حضور اندیشمندانی از ایران و 20 کشور از قاره آسیا برگزار خواهد شد.
نخستین اجلاس گفت وگوهای فرهنگی آسیایی به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری دانشگاه تهران، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه مازندران (بابلسر)، مؤسسه فرهنگی اکو، مجمع بین‌المجالس آسیایی و مرکز گفت‌و‌گوی همکاری آسیایی تدارک یافته است.
ادامه دارد...
فراهنگ: 1355**1055
خبرنگار : علی اکبر قزوینیان**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

نظر شما