شناسهٔ خبر: 23538054 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور امنیت ملی عراق:

تجربه الحشد الشعبی ضربه ای به فرقه گرایی در عراق بود

بغداد - ایرنا - فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق و رئیس سازمان بسیج مردمی الحشد الشعبی گفت تجربه الحشد در عراق موفق شد ضربه ای کاری به مفهوم فرقه گرایی در این کشور بزند و آن را متزلزل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وی روز شنبه در سخنانی در کنفرانس الحشد پزشکی (بسیج پزشکی) افزود: تجربه الحشد الشعبی که برخاسته از فتوای مرجعیت دینی بود توانست با کنار زدن طائفه گری، عراق را به جایگاه واقعی خود در سطح ملی و میان ملت ها بازگرداند.
الفیاض با تاکید بر ضرورت درس آموزی از این تجربه گفت که در عراق آینده بدون روحیه همکاری و تعاون که قادر به بسیج توانمندی ها و تکیه بر ارزشها باشد، کاری از پیش نخواهد رفت.
رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در این نشست از نقش حشد پزشکی در صحنه های مختلف نبرد با داعش قدردانی کرد و آن را موثر دانست.
الفلاح با اشاره به این که الحشد الشعبی عراق توانست فضای منفی طائفه گری که پیش از این بر کشور حاکم بود بشکند، بر اهمیت تداوم این تجربه در آینده تاکید کرد.
اشاره الفیاض به سال های پیش از 2014 و ظهور داعش است که بسیاری از کنش ها و واکنش از سوی سیاستمداران عراقی بر اساس مفهوم طائفه گری صورت می گرفت. بویژه دوره ای که عراق شاهد جنگ مذهبی و خونین (2006 - 2008 میلادی) میان طوائف و مذاهب مختلف بود.
خاورم**380**

انتهای پیام /*

نظر شما