شناسهٔ خبر: 23537886 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قیمت نفت برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافت

قیمت نفت طی هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافت و نفت برنت 3.3 درصد و نفت خام آمریکا 4.7 درصد افزایش ارزش را ثبت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت برای ششمین روز متوالی در روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی افزایش یافت.

پس از اینکه وزیر نفت روسیه گفت ذخایر جهانی نفت هنوز متوازن نشده است و نگرانی بازار در مورد پایان توافق کاهش تولید اوپک را آرام کرد، قیمت‌ها بالا رفت.

الکساندر نوآک، وزیر نفت روسیه گفت وزرای اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی در مورد احتمال خروج از توافق را در نشست آتی مورد بحث و گفتگو قرار خواهند داد اما «ما می‌بینیم که مازاد بازار در حال کاهش است اما بازار هنوز به طور کامل متوازن نشده است.»

اظهارات وی قیمت نفت را بالا برد و اما قیمت‌ها به بالاترین رقم که روز پنچ‌شنبه ثبت شد، نرسید. نفت برنت روز پنج‌شنبه برای نخستین بار از دسامبر 2014 به بالای 70 دلار در هر بشکه رسید.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 61 سنت افزایش 69.78 دلار معامله شد. هر بشکه نفت خام آمریکا با 50 سنت افزایش 64.30 دلار فروخته شد.

نفت برنت طی هفته گذشته 3.3 درصد و نفت خام آمریکا 4.7 درصد افزایش ارزش داشتند.

نوآک گفت قیمت کنونی نفت برای کوتاه مدت است و وی این وضعیت را در کمیته رصد در سطح وزرا در عمان در 21 ژانویه بحث خواهد کرد.

شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته گذشته 10 دکل نفتی را فعال کردند که بیشترین افزایش از ماه ژوئن به شمار می‌رود و تعداد دکل‌های آمریکا به 752 دکل رسید که بیشترین میزان از ماه سپتامبر به شمار می رود.

انتهای پیام/

 

نظر شما