شناسهٔ خبر: 23536225 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

رئیس شورای روابط خارجی اروپا : ترامپ در مسیری شیب‌دار منتهی به شکست قرار دارد

صاحب‌خبر -
خرداد: رئیس شورای روابط خارجی اروپا در واکنش به شروط رئیس‌جمهور آمریکا برای ادامه برجام گفت: ترامپ در یک شیب تند منتهی به بحران و شکست قرار دارد.

به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، کارل بیلدت، رئیس شورای روابط خارجی اروپا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به بیانیه جمعه شب رئیس‌جمهور آمریکا که در آن گفته است اگر اروپایی‌ها به آنچه وی نقاط ضعف توافق هسته‌ای می‌خواند رسیدگی نکنند، از این توافق خارج خواهد شد واکنش نشان داد.

بیلدت که در سال‌های 2006 تا 2014 وزیر امور خارجه سوئد بوده است، در پیام خود نوشت: ترامپ نتوانست کنگره آمریکا را برای اتخاذ اقدامی علیه توافق هسته‌ای با ایران تحت فشار قرار دهد. او شکست خورد و اکنون تلاش می‌کند بر کشورهای اتحادیه اروپا فشار بیاورد تا این کار را به جای کنگره انجام دهند. وی در یک مسیر شیب‌دار تند منتهی به بحران و شکست قرار دارد.

اتحادیه اروپا نیز پس از اعلام تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای تمدید تعلیق تحریم‌های ایران و مواضع جدیدش درباره برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، بر تعهد خود به ادامه اجرای کامل و موثر برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) تاکید و اعلام کرد که با اعضای اتحادیه برای ارزیابی مشترک بیانیه آمریکا و پیامدهای آن هماهنگی خواهد کرد.

در بیانیه جمعه شب اتحادیه اروپا آمده است: اتحادیه اروپا بیانیه دونالد، ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران را مورد توجه قرار می‌دهد و به عنوان گام اول، با سه کشور اروپایی امضا کننده برجام (فرانسه، آلمان و انگلیس) و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای ارزیابی مشترک این بیانیه و پیامدهای آن هماهنگی خواهیم کرد.

نظر شما