شناسهٔ خبر: 23535961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تحولات سوریه؛

آغاز عملیات پاکسازی مناطق جنوبی استان حلب+ نقشه

نیروهای جبهه مقاومت توانستند چند شهرک راهبردی را در جنوب استان حلب از وجود تروریست ها پاکسازی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ همزمان با درگیری نیروهای مقاومت با تروریست ها درجبهه جنوبی استان ادلب و شمال استان حماه، گروهی از نیروهای مقاومت مستقر در جنوب استان حلب از صبح روز گذشته عملیات گسترده ای را با پشتیبانی یگان موشکی مقاومت علیه مواضع تروریست ها آغاز کردند.

نیروهای جبهه مقاومت موفق شدند با حمله غافلگیرکننده خود علیه مواضع تروریست ها، شهرک های«ام عنکش، الصالحیه، برج حسین ضاهر، تل صومعه، جب أطناش فوقانی، جب أطناش تحتانی، سحّور، الحردانه، الأسدیه، رسم العمیش، حویر الحص، البناوی و جب الأعمى» را از کنترل تروریست ها خارج کردند.

نیروهای مقاومت در این عملیات توانستند علاوه بر کشته و زخمی کردن ده ها تروریست، خسارت سنگینی را به تجهیزات نظامی آن ها وارد کردند.

از محور جنوب غربی فرودگاه«ابوالظهور» خبر می رسد، ده ها تن از عناصر تروریستی «جبهه النُصره،جیش العزه و ….» با هدف اشغال مناطق اطراف فرودگاه، حمله گسترده ای را علیه مواضع نیروهای مقاومت آغاز کردند.

نیروهای مقاومت مستقر در منطقه موفق شدند در ابتدای حمله، دو خودوری انتحاری تروریست ها را منهدم کنند و حمله تروریست ها را به دو شهرک«ربیعه و الخریبه» شناسایی کنند.

سپس نیروها توانستند بعد از حدود شش ساعت درگیری، با کشته و زخمی کردن ده ها تروریست، حمله آن ها به دو شهرک را به طور کامل خنثی کنند.

به گفته منابع سوری، گروهی از عناصر تروریستی«حزب الترکستانی» موجود در حومه شمالی استان حماه نیز حمله گسترده ای را علیه مواضع نیروهای سوری در شهرک «عطشان» انجام دادند که با مقاومت نیروها مواجهه شدند و با دادن تلفات سنگین از منطقه عقب نشینی کردند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، بیش از 40 تروریست از جمله پنج فرمانده میدانی در دو روز گذشته در درگیری با نیروهای مقاومت در استان های حلب،ادلب و حماه به هلاکت رسیده و ده ها تن دیگر زخمی شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما