شناسهٔ خبر: 23535659 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نظامیان صهیونیست‌ ۲۹۲ فلسطینی را زخمی کردند

جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۴۸ فلسطینی در جریان درگیری‌های روز جمعه در کرانه باختری رود اردن و قدس زخمی شدند

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو مهمترین اخبار و رویداد‌های سرزمین‌های اشغالی به شرح ذیل است.

زخمی شدن ۲۹۲ فلسطینی
نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه ۲۹۲ شهروند فلسطینی را در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه زخمی کردند. فلسطینیان بیش از یک ماه است که در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن شرق و غرب قدس به عنوان پایتخت ادعایی اسرائیل در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن و نوار غزه تظاهرات می‌کنند.
جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۴۸ فلسطینی در جریان درگیری‌های روز جمعه در کرانه باختری رود اردن و قدس زخمی شدند.
در این بیانیه آمده است پنج نفر بر اثر اصابت گلوله جنگی، ۲۵ نفر بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی و ۱۵۴ نفر دیگر نیز بر اثر استنشاق گاز اشک آور زخمی و مصدوم شدند.
بر اساس این بیانیه، درگیری بین نظامیان اسرائیلی و جوانان فلسطینی در کرانه باختری رود اردن علاوه بر قدس در شهر‌های نابلس، قلقیلیه (شمال کرانه باختری)، اریحا (شرق کرانه باختری)، بیت لحم (جنوب کرانه باختری) و البیره (مرکز کرانه باختری رود اردن) رخ داد.
اشرف القدره سخنگوی وزارت امور خارجه فلسطین در غزه نیز اعلام کرد ۱۰۸ نفر از جمله ۴۳ نفر به ضرب گلوله جنگی و ۶۵ نفر دیگر بر اثر استنشاق گاز اشک آور در این منطقه زخمی شدند.
القدره در بیانیه‌ای افزود ۴۳ زخمی نیز در بیمارستان‌های غزه بستری و سایر زخمیان سرپایی درمان شدند.
شاهدان اعلام کردند درگیری فلسطینیان با نظامیان اسرائیلی در غزه در چهار منطقه مختلف در مرز‌های شرقی این منطقه با اسرائیل شامل منطقه القراره، ناحل عوز، البریج و اردوگاه جبالیا رخ داد.

شنیده شدن صدای آژیر حمله راکتی
در پی زخمی شدن ۴۶ فلسطینی در درگیری‌های کرانه باختری رود اردن ونوار غزه، در جنوب اسرائیل صدای آژیر حمله راکتی شنیده شد.

نگرانی اروپا از وضع کودکان فلسطینی
اتحادیه اروپا از وضع کودکان و نوجوانان بازداشتی در زندان‌های رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.
اتحادیه اروپا از ادامه بازداشت دو نوجوان فلسطینی به نام‌های عهد التمیمی و فوزی محمد الجنیدی از سوی نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی ابراز نگرانی کرد.

ترکیه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
ترکیه طرح رژیم صهیونیستی را برای احداث واحد‌های مسکونی جدید در مناطق اشغالی کرانه باختری رود اردن به شدت محکوم کرد. وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما شتاب مقامات اسرائیلی را برای تاسیس بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری رود اردن، و شهادت دو فلسطینی در نوار غزه و نابلس بر اثر تیراندازی نظامیان رژیم اشغالگر به شدت محکوم می‌کنیم.»

گردهمایی در همبستگی با اسرای فلسطینی
فلسطینی‌ها در منطقه «وادی عاره» در قدس اشغالی در یک گردهمایی، همبستگی خود را با قدس و اسرای فلسطینی اعلام کردند؛ در این گردهمایی «محمد حسین» مفتی قدس سخنرانی کرد. به گزارش این شبکه، گردهمایی مشابهی نیز در طرابلس در شمال لبنان در حال برگزاری است.

اردن تصمیم رژیم صهیونیستی را برای گسترش شهرک سازی محکوم کرد
اردن تصمیم رژیم صهیونیستی را مبنی بر احداث واحد‌های مسکونی جدید محکوم و آن را زیرپا گذاشتن قانون بین المللی توصیف کرد. محمد المومنی سخنگوی دولت اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم اسرائیل به احداث ۱۱۲۲ واحد مسکونی جدید در ۲۰ شهرک صهیونیست نشین در اراضی اشغالی فلسطین در کرانه باختری رود اردن «زیرپا گذاشتن قانون بین المللی» است.

شلیک گاز اشک آور به سوی تظاهرات کنندگان فلسطینی
فلسطینیان مناطق مختلف نوار غزه در اعتراض به تصمیم دولت آمریکا علیه شهر قدس اشغالی تظاهرات کردند. نظامیان صهیونیست به سمت تظاهرات کنندگان فلسطینی گاز اشک آور شلیک کردند. صد‌ها جوان فلسطینی در نوار غزه به این منطقه در شرق شهر غزه و همچنین مناطق دیگر نواز غزه از جمله نزدیک منطقه به اصطلاح حائل آمده اند. آن‌ها با نظامیان اسرائیلی درگیر شدند.

نظر شما