شناسهٔ خبر: 23535149 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دقایقی پیش در سازمان فرهنگ؛

نخستین اجلاس گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی آغاز شد

نخستین اجلاس گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی، ساعتی پیش با سخنرانی ابوذر ابراهیمی ترکمان و حضور 70 نفر از شخصیت‌های فرهنگی و علمی از ایران و 20 کشور آسیایی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه نخستین اجلاس گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی، ساعت 9 صبح شنبه 23 دی‌ماه، با سخنرانی ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان  فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رییس دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی بین‌المللی در حسینیه الزهرا (س) این سازمان  آغاز شد.

در این مراسم سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مصطفی آیدین، رییس هیأت امنای دانشگاه استانبول، محمود نیلی، رییس دانشگاه تهران، محمد مشکات‌الدین، رییس دانشگاه شرق داکا و دین شمس‌الدین، مشاور رییس جمهور اندونزی، به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

کمیسیون‌‌های «شرق آسیا»، «شبه‌قاره» و «آسیای مرکزی و قفقاز» این اجلاس، به مدت سه روز و به ترتیب در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، دانشگاه فرودسی مشهد و مازندران (بابلسر)، با حضور اندیشمندانی از ایران و 20 کشور از قاره آسیا، برگزار خواهد شد.

این همایش به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری دانشگاه تهران، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه مازندران (بابلسر)، مؤسسه فرهنگی اکو، مجمع بین‌المجالس آسیایی و مرکز گفت‌و‌گوی همکاری آسیایی، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما