شناسهٔ خبر: 23534937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

37 چاه غیر مجاز در اردبیل مسدود شد

اردبیل - ایرنا - مدیر امور منابع آب شهرستان اردبیل گفت: از ابتدای اجرای عملیات انسداد چاههای غیرمجاز در سال جاری 37 حلقه چاه غیرمجاز در اردبیل مسدود و تعداد 21 حلقه چاه مجاز دارای اضافه برداشت نیز تقلیل منصوبات داده شد.

صاحب‌خبر -

سلامت عزیزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این اقدام در مجموع میزان صرفه جویی آب در سال جاری به4.06 میلیون متر مکعب رسیده است.
وی بیان کرد: در روزهای اخیر نیزبا همکاری نیروی انتظامی 6 حلقه چاه کشاورزی دارای اضافه برداشت در اردبیل تقلیل منصوبات شده و یک حلقه چاه غیر مجاز نیز پر و مسدود شد.
وی بیان کرد: با این عملیات از برداشت غیرمجاز آب زیرزمینی سالانه بیش از 64 .0 میلیون مترمکعب از آبخوان دشت اردبیل جلوگیری شد.
وی اظهار کرد: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب زیرزمینی شده و کاهش آب های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فرو چاله ، فرونشست زمین، کاهش کیفیت آب را در پی دارد.
در سال های اخیر مسوولان استان اردبیل از تنش بی آبی خبر می دهند که از چند سال پیش استان را تهدید می کند و اگر مدیریت مصرف ، بازیابی و تقویت سفره های زیر زمینی و مهار و ساماندهی روان آب ها صورت نگیرد می تواند به بحرانی جدی تبدیل شود.
هشت شهر از 25 شهر استان هم اکنون با تنش آبی مواجه می باشند، اردبیل، نمین، عنبران، مشگین شهر،لاهرود، گیوی، خلخال و فخرآباد شهرهای گرفتار با تنش آبی هستند و در برخی از آنها در تامین کافی آب شرب نیز مشکلاتی وجود دارد.
تعداد روستاهای دارای مشکل آب در استان نیز رقم قابل توجهی را شامل می شود و برخی آمارها تعداد روستاهایی که آب آنها با تانکر تامین می شود را 70 روستا ذکر می کنند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

انتهای پیام /*

نظر شما