شناسهٔ خبر: 23533643 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

توضیحات یک مربی درباره تفاوت های پرسپولیس و سپاهان

مرزبان با اشاره به تفاوت پرسپولیس و سپاهان عنوان کرد: پرسپولیس ۳ سال است که اسکلت اصلی تیمش را حفظ کرده و هر سال هم دو یا سه بازیکن خوب به مجموعه‌اش اضافه می‌کند، اما سپاهان بحران‌زده هر روز دچار تغییرات می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

علیرضا مرزبان در مورد دلایل افت تیم سپاهان در این فصل گفت: من با سپاهان و در کنار کرانچار قهرمان ایران شدیم. با او در تیم ملی مونته‌نگرو هم روز های خوبی سپری کردیم و یک رقیب جدی برای تیم انگلیس شده بودیم. در مورد علت افت سپاهان باید بگویم این مسئله در فلسفه کاری باشگاه جست‌وجو کرد. سپاهان زمانی یک نام بسیار بزرگ بود که حریفان از تقابل با آن هراس داشتند و این تیم در هر فصل برای قهرمانی وارد رقابت‌ها می‌شود.

وی افزود: استراتژی اصلی باشگاه قهرمانی بود و بر همین مبنا هم بازیکنان باکیفیتی را به خدمت می‌گرفت. سپاهان به دنبال قهرمانی در آسیا بود و به همین دلیل ستاره‌ها را جذب می‌کرد و بازیکنان باکیفیتی را به استخدام خود درمی‌آورد، اما اکنون شاهد آن هستیم که بازیکنان باکیفیتی به تیم سپاهان نمی‌روند. با بازیکنان خوب شاید بتوانید در برخی از بازی‌ها پیروز شوید اما برای قهرمانی و رسیدن به جام‌ها نیاز به ستاره‌ها داریم. با ستاره‌ها می‌توانید قهرمان شوید و جام بگیرید.

مربی اسبق سپاهان تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر فلسفه کاری سپاهان مشخص نیست. یک بار به دنبال جوانگرایی می‌رود و بار دیگر شاهد آن هستیم که بازیکنان باتجربه را به خدمت خود درمی‌آورد. متأسفانه در ۳ سال اخیر شاهد حضور بازیکنان بی‌کیفیت در سپاهان بودیم. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید بازیکنان باکیفیت و ستاره داشته باشد و در کنار آنها هم بازیکنان جوان و مستعد رشد و پرورش پیدا کنند. اما اکنون فلسفه کاری این باشگاه مشخص نیست.

وی افزود: حیف است که یکی از پرافتخارترین تیم‌های ایران که همیشه باید برای قهرمانی بجنگد، چند سالی است که با بحران زندگی می‌کند و این نتایج در شأن و شخصیت باشگاه سپاهان نیست.

مرزبان با اشاره به تفاوت پرسپولیس و سپاهان عنوان کرد: پرسپولیس ۳ سال است که اسکلت اصلی تیمش را حفظ کرده و هر سال هم دو یا سه بازیکن خوب به مجموعه‌اش اضافه می‌کند، اما سپاهان بحران‌زده هر روز دچار تغییرات می‌شود. مدافعان و دروازه‌بان و بازیکنان دیگر به این تیم می‌آیند و می‌روند و این تفاوت بزرگ دو تیم است. در تیم‌های بزرگ دنیا مثل بارسلونا، رئال و دیگر تیم‌های بزرگ مثل چلسی، بازیکنان باکیفیت حفظ می‌شوند و تغییرات کمی در آنها رخ می‌دهد. سپاهان تیمی است که همواره می‌تواند مدعی قهرمانی باشد به شرط آنکه فلسفه کاری این باشگاه مشخص و تعیین شود.

 

نظر شما