شناسهٔ خبر: 23533388 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ربیعی، نماینده ویژه رئیس جمهوری در آستانه عزیمت به «شانگهای»:

امدادگران آماده ورود به «سانچی» هستند

نماینده رئیس جمهوری و رئیس کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش ایرانی (سانچی) عصر دیروز در رأس هیأتی مجرب و خبره از کارشناسان نجات و امداد ایران به شانگهای چین سفر کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از ترک تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» با بیان اینکه جان هر ایرانی برای ما مهم است و برای این امر شبانه‌روز تلاش می‌کنیم، گفت: در دو روز گذشته بعد از دیدار با سفرای چین و ژاپن و بررسی گزارش‌ها از نفتکش حادثه‌دیده (سانچی) هماهنگی‌ها و اقدامات فوری انجام گرفت، لذا به منظور پیگیری و نظارت مستقیم بر حسن اجرای عملکرد تیم امداد و نجات به شانگهای می‌رویم.  وی با اشاره به اینکه در این سفر رئیس سازمان بنادر و دریانوردی نیز همراه گروه است، افزود: کمیته مشترک ایران، ژاپن و چین برای امداد و نجات کشتی حادثه‌دیده تشکیل شده و خوشبختانه از امروز عملیات اطفای حریق نفتکش توسط تیم چینی و ژاپنی از سر گرفته می‌شود ضمن اینکه تیم ایرانی هم در محل حادثه حضور خواهد داشت. ربیعی ادامه داد: تمام تلاش بر این است شرایط ورود نیروهای امداد و نجات به داخل نفتکش آماده شود.

نماینده رئیس جمهوری در کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش ایرانی اظهار داشت: متأسفانه یکی از خبرگزاری‌های خارجی به اشتباه خبر داده بود که چینی‌ها برای عملیات اطفای حریق نفتکش راه نمی‌دهند و شرایط خیلی نا‌امید‌کننده است، این در حالی است که چینی‌ها همکاری‌های لازم را برای اطفای حریق نفتکش انجام داده و می‌دهند. همچنین آتشخوارهای ژاپن کنار آتشخوارهای چینی وارد عملیات شده و فوم زیادی روی نفتکش آتش گرفته پاشیده شده است. ربیعی ادامه داد: سفر تیم عملیاتی ایران بیشتر برای حضور در صحنه و همچنین هماهنگی‌های لازم بین دو تیم عملیاتی امداد ژاپن و چین است.

نیم نگاه
ربیعی : سفر تیم عملیاتی ایران بیشتر برای حضور در صحنه و همچنین هماهنگی‌های لازم بین دو تیم عملیاتی امداد ژاپن و چین است
به‌کارگیری دستگاه آتشخوار ژاپنی و اعزام آن به محل، استفاده از هواپیما و هلی‌کوپتر برای عملیات اطفای حریق نفتکش سانچی از مهم‌ترین اقداماتی است که در این زمینه با مقامات چین و ژاپن هماهنگ کرده‌ایم. ضمناً با کاهش حرارت و آتش، تیم امداد و نجات ایران نیز آمادگی رفتن به روی عرشه کشتی را دارند

وی افزود: به‌کارگیری دستگاه آتشخوار ژاپنی و اعزام آن به محل، استفاده از هواپیما و هلی‌کوپتر برای عملیات اطفای حریق نفتکش سانچی از مهم‌ترین اقداماتی است که در این زمینه با مقامات چین و ژاپن هماهنگ کرده‌ایم. ضمناً با کاهش حرارت و آتش، تیم امداد و نجات ایران نیز آمادگی رفتن به روی عرشه کشتی را دارند. البته چنانچه دمای کشتی اجازه دهد، نیروها به صورت هلی‌برد روی عرشه خواهند رفت و عملیات تجسس آغاز خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در‌خصوص حکم رئیس جمهوری برای رسیدگی به حادثه نفتکش ایرانی گفت: حادثه نفتکش سانچی شنبه گذشته اتفاق افتاد و دکتر روحانی رئیس جمهوری نیز بلافاصله دستورات لازم را به سه وزیر نفت، خارجه و راه صادر کردند. همچنین ایشان به منظور تسریع در روند کار و رسیدگی دقیقتر به این اتفاق تأکید کردند که کارگروه ویژه این حادثه نیز سریعاً تشکیل شود که لازم است به اطلاع مردم برسانم بنده و دیگر همکاران از همان روز یکشنبه در کارگروه ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی جلسات اضطراری را برگزار و تمامی پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم برای نجات کشتی نیز انجام گرفت. از طرفی دکتر روحانی نیز مسئولیت کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش ایرانی که در آب‌های چین دچار حادثه شد را هم بر عهده من قرار دادند. بنابراین می‌توان گفت تمام کارها از روز اول با مشارکت مسئولان ارشد کشور رصد و پیگیری می‌شد.
دیدار نماینده رئیس جمهوری با خانواده خدمه نفتکش ایرانی
علی ربیعی نماینده رئیس جمهوری و رئیس کمیته پیگیری نفتکش سانچی دیروز در جمع خانواده‌های بی‌تاب و نگران سرنشینان نفتکش ایرانی حادثه دیده در آب‌های چین حاضر شده و در فضایی صمیمانه و عاطفی با آنها گفت‌و‌گو کرد.
در این دیدار دوساعته خانواده‌ها در یک فضای عاطفی، نگرانی‌ها و خواسته‌های خود را بیان کردند و علی ربیعی نیز شنونده درد‌دل‌ها و درخواست‌های آنان بود. نماینده رئیس جمهوری و رئیس کمیته پیگیری نفتکش سانچی در این دیدار اعلام کرد: عملیات اطفای حریق در مراحل پایانی خود قرار گرفته و ما برای نجات افراد این کشتی تمام تلاش خود را می‌کنیم.

 

نظر شما