شناسهٔ خبر: 23533347 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درگيري تظاهرکنندگان فلسطيني با نظاميان صهيونيست

تظاهرکنندگان فلسطيني روز شنبه با نظاميان صهيونيست در روستاي نبي صالح در کرانه باختري رود اردن درگير شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما ؛ مهمترين اخبار و رويدادهاي سرزمين هاي اشغالي به شرح ذيل است.

درگيري تظاهرکنندگان فلسطيني با نظاميان صهيونيست در کرانه باختري

تظاهرکنندگان فلسطيني روز شنبه با نظاميان صهيونيست در روستاي نبي صالح در کرانه باختري رود اردن درگير شدند.
به گزارش شبکه تلويزيوني اي پي تي ان، اين تظاهرات به منظور ابراز همبستگي با عهد تميمي، دختر نوجوان شانزده ساله فلسطيني که در بازداشت به سر مي برد، برگزار شد.
نيروهاي اسرائيلي به سمت تظاهرات کنندگاني که به طرف آنها سنگ پرتاب مي کردند، گاز اشک آور و بمب بدبو (اسکانک) شليک کردند.
يادآور مي شود، تميمي به علت ايستادگي در برابر نظاميان اسرائيلي و حمله به طرف اين نظاميان در بيرون خانه اش در نبي صالح در بازداشت به سر مي برد و ممکن است به چهارده سال حبس محکوم شود.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1787044" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1989073/1787044?width=400&height=300"></script></div>

شهادت يک ماهيگير فلسطيني 

عبدالله رمضان ماهيگير فلسطيني که روز گذشته هدف تيراندازي قايق هاي مصري قرار گرفته بود، امروز جان باخت.

وزارت بهداشت غزه روز شنبه اعلام کرد يک ماهيگير فلسطيني بر اثر شليک نيروهاي مصري کشته شد.
اعلام اين موضوع توسط «اشرف القدره» سخنگوي وزارت بهداشت مصر در حالي است که مقامات مصري تا کنون هيچ اظهار نظري در اين باره مطرح نکرده اند. اين حادثه شامگاه جمعه نزديک گذرگاه مرزي رفح رخ داد.
به گزارش خبرگزاري رويترز از غزه، نمي توان اين موضوع را مورد تاييد قرار داد که آيا اين ماهيگير قصد داشته است وارد آبهاي مصر شود يا نه. نيروي دريايي مصر پيشتر نيز به فلسطيني هايي که به عبور از مرز دريايي اين کشور متهم بودند، شليک کرده بود.
ماهيگيران فلسطيني معمولا وارد آبهاي سرزميني مصر مي شوند تا بدين ترتيب، از قوانين محدود کننده اي که به واسطه محاصره رژيم صهيونيستي ايجاد شده است خلاص شوند.
ماهيگيران غزه همچنين اعلام کرده اند منطقه ماهيگيري محدودي که توسط رژيم صهيونيستي تعيين شده است، به هيچ وجه جوابگوي نيازهاي دو ميليون تن از ساکنان اين باريکه نيست.

زخمی شدن 292 فلسطيني 

نظاميان رژيم صهيونيستي روز جمعه 292 شهروند فلسطيني را در کرانه باختري رود اردن و نوار غزه زخمي کردند.فلسطينيان بيش از يک ماه است که در اعتراض به تصميم دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در به رسميت شناختن شرق و غرب قدس به عنوان پايتخت ادعايي اسرائيل در مناطق مختلف کرانه باختري رود اردن و نوار غزه تظاهرات مي کنند.
جمعيت هلال احمر فلسطين در بيانيه اي اعلام کرد 148 فلسطيني در جريان درگيري هاي روز جمعه در کرانه باختري رود اردن و قدس زخمي شدند.
در اين بيانيه آمده است پنج نفر بر اثر اصابت گلوله جنگي ، 25 نفر بر اثر اصابت گلوله پلاستيکي و 154 نفر ديگر نيز بر اثر استنشاق گاز اشک آور زخمي و مصدوم شدند.
بر اساس اين بيانيه ، درگيري بين نظاميان اسرائيلي و جوانان فلسطيني در کرانه باختري رود اردن علاوه بر قدس در شهر هاي نابلس ، قلقيليه ( شمال کرانه باختري ) ، اريحا ( شرق کرانه باختري ) ، بيت لحم ( جنوب کرانه باختري ) و البيره ( مرکز کرانه باختري رود اردن ) رخ داد.
اشرف القدره سخنگوي وزارت امور خارجه فلسطين در غزه نيز اعلام کرد 108 نفر از جمله 43 نفر به ضرب گلوله جنگي و 65 نفر ديگر بر اثر استنشاق گاز اشک آور در اين منطقه زخمي شدند.
القدره در بيانيه اي افزود 43 زخمي نيز در بيمارستان هاي غزه بستري و ساير زخميان سرپايي درمان شدند.
شاهدان اعلام کردند درگيري فلسطينيان با نظاميان اسرائيلي در غزه در چهار منطقه مختلف در مرزهاي شرقي اين منطقه با اسرائيل شامل منطقه القراره ، ناحل عوز ، البريج و اردوگاه جباليا رخ داد.

شنيده شدن صداي آژير حمله راکتي 

در پي زخمي شدن 46 فلسطيني در درگيري هاي کرانه باختري رود اردن ونوار غزه، در جنوب اسرائيل صداي آژير حمله راکتي شنيده شد.

نگرانی اروپا از وضع کودکان فلسطینی

 اتحادیه اروپا از وضع کودکان و نوجوانان بازداشتی در زندان‌های رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.
اتحادیه اروپا از ادامه بازداشت دو نوجوان فلسطینی به نام‌های عهد التمیمی و فوزی محمد الجنیدی از سوی نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی ابراز نگرانی کرد.

 ترکيه شهرک سازي هاي رژيم صهيونيستي را محکوم کرد 

ترکيه طرح رژيم صهيونيستي را براي احداث واحدهاي مسکوني جديد در مناطق اشغالي کرانه باختري رود اردن به شدت محکوم کرد. وزارت امور خارجه ترکيه در بيانيه اي اعلام کرد:« ما شتاب مقامات اسرائيلي را براي تاسيس بيش از 1000 واحد مسکوني در کرانه باختري رود اردن ، و شهادت دو فلسطيني در نوار غزه و نابلس بر اثر تيراندازي نظاميان رژيم اشغالگر به شدت محکوم مي کنيم.»

گردهمايي در همبستگي با  اسراي فلسطيني 

فلسطيني ها در منطقه «وادي عاره» در قدس اشغالي در يک گردهمايي، همبستگي خود را با قدس و اسراي فلسطيني اعلام کردند؛ در اين گردهمايي «محمد حسين» مفتي قدس سخنراني کرد. به گزارش اين شبکه، گردهمايي مشابهي نيز در طرابلس در شمال لبنان در حال برگزاري است.

اردن تصميم رژيم صهيونيستي را براي گسترش شهرک سازي محکوم کرد

اردن تصميم رژيم صهيونيستي را مبني بر احداث واحدهاي مسکوني جديد محکوم و آن را زيرپا گذاشتن قانون بين المللي توصيف کرد. محمد المومني سخنگوي دولت اردن در بيانيه اي اعلام کرد تصميم اسرائيل به احداث 1122 واحد مسکوني جديد در 20 شهرک صهيونيست نشين در اراضي اشغالي فلسطين در کرانه باختري رود اردن « زيرپا گذاشتن قانون بين المللي » است.

شلیک گاز اشک آور به سوی تظاهرات کنندگان فلسطینی

فلسطينيان مناطق مختلف نوار غزه در اعتراض به تصميم دولت آمريکا عليه شهر قدس اشغالي تظاهرات کردند.نظاميان صهيونيست به سمت تظاهرات کنندگان فلسطيني گاز اشک آور شليک کردند.صدها جوان فلسطيني در نوار غزه به اين منطقه در شرق شهر غزه و همچنين مناطق ديگر نواز غزه از جمله نزديک منطقه به اصطلاح حائل آمده اند. آنها با نظاميان اسرائيلي درگير شدند.

 

نظر شما