شناسهٔ خبر: 23532147 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

عامل قتل مادر و پسر به میز محاکمه رسید

کارگر خدماتی که متهم است دو سال قبل مادر و پسری را در دوحادثه جداگانه به قتل رسانده در دادگاه کیفری‌یک استان تهران محاکمه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، بامداد ۲۷ اسفندماه سال‌۱۳۹۴ زن جوانی در تهران با پلیس تماس گرفت و گفت مادرش در محل کارش به قتل رسیده است. پس از اعلام این خبر تیمی از مأموران کلانتری انقلاب در محل حادثه که طبقه سوم ساختمانی در همان حوالی بود حاضر شدند. مأموران با جسد زن ۴۹‌ساله‌ای به نام مریم روبه‌رو شدند که دستمالی به دور گردنش پیچانده شده و با اصابت دو ضربه چاقو به قتل رسیده بود.  معاینات تیم پزشکی نشان داد مقتول چند روز قبل به قتل رسیده است. 

دختر مقتول گفت: مادرم همراه برادرم این شرکت را تأسیس کردند. گاهی اوقات به خاطر کارهای زیاد شرکت، مادرم در دفتر کارش می‌خوابید و به خانه نمی‌آمد. الان دو روزی بود از او بی‌خبر بودم که به محل کارش آمدم و با این صحنه روبه‌رو شدم. وی همچنین گفت: برادرم سال قبل به صورت قاچاقی به خارج از کشور رفت و دیگر از او خبری نداریم.

همزمان با ادامه تحقیقات مأموران دریافتند پسر ۲۰‌ساله مقتول به نام میلاد سال قبل با ۳۵۰‌میلیون تومان پول برای خارج شدن از کشور همراه مرد ۳۷‌ساله‌ای به نام بهروز راهی شهرستان بوکان در غرب ایران شده و بعد از آن دیگر از او خبری در دست نیست. از سوی دیگر در تحقیقات مشخص شد بهروز که کارگر خدماتی شرکت مقتول بوده پس از حادثه از تهران به مکان نامعلومی گریخته است. بنابراین مأموران بهروز را به عنوان مظنون حادثه تحت تعقیب قرار دادند. 

در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت مأموران دریافتند متهم تحت تعقیب چند روزی است از شهرستان برای کار به تهران آمده و با هویت جعلی شروع به کارهای خدماتی کرده است.  در نهایت مأموران متهم را ۲۸‌اردیبهشت‌ماه سال قبل هنگام کار در خانه‌ای حوالی شمال تهران بازداشت کردند.  متهم در بازجویی‌ها به قتل مریم و در ادامه به قتل میلاد اعتراف کرد. پس از اعتراف،  اولیای‌دم برای متهم درخواست قصاص دادند.  چند روز قبل متهم از زندان برای آخرین دفاع به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد. 

   

وی در آخرین دفاع قتل مادر و پسر را شرح داد 

متهم گفت: هفت‌سال قبل از شهرستان برای کار به تهران آمدم و در شرکت مقتول شروع به کار کردم. در این مدت اطمینان مریم و پسرش را بدست آوردم. میلاد تصمیم داشت با زن بیوه‌ای که از خودش بزرگتر بود ازدواج کند، اما مادرش مخالفت می‌کرد و همین موضوع باعث نزدیکی من و میلاد شد. من در شرکت آنها کارهای خدماتی انجام می‌دادم تا اینکه میلاد خودروی وانتی خرید و پیشنهاد داد من با وانتش وسایل قاچاق از مرزهای غربی کشور به تهران بیاورم و پس از فروش سود آن را به قسمت مساوی تقسیم کنیم. ما چند باری وسایل قاچاق آوردیم تا اینکه یک‌بار به دام افتادیم و جریمه شدیم. 

وی ادامه داد: مدتی قبل میلاد در محل کار با چند نفری درگیری فیزیکی کرد به طوریکه یکی از آنها به شدت زخمی شد و از میلاد شکایت کرد. او حکم جلب میلاد را گرفته بود و میلاد هم برای اینکه راهی زندان نشود تصمیم گرفت به خارج از کشور فرار کند. به همین دلیل از من خواست تا کمکش کنم از مرزهای غربی فرار کند.

بهمن‌ماه سال ۹۴ همراه میلاد راهی بوکان شدیم و به خانه من رفتیم. میلاد در این مدت پول زیادی به من قرض داده بود و وقتی تصمیم گرفت از کشور خارج شود طلبش را درخواست کرد، اما من تمامی پول‌های او را برای برادر بیمارم هزینه کرده بودم و پولی نداشتم به او بدهم.

وقتی به او گفتم پولی ندارم خیلی ناراحت شد و تهدید کرد هر طوری شده پول او را فراهم کنم تا اینکه نقشه قتل او را طراحی کردم. صبح روز ۱۷‌بهمن‌ماه او را به بهانه شکار به دشت‌های حوالی شهرستان سقز بردم. در محل خلوتی او را با شلیک گلوله به سرش به قتل رساندم. بعد از حادثه ترسیدم. جسد را رها کردم و از محل دور شدم و اسلحه را داخل رودخانه انداختم و راهی خانه شدم. 

وی درباره قتل مریم گفت: چند روز بعد از حادثه راهی تهران شدم و به دروغ به مادرش گفتم میلاد را  به صورت قاچاق به عراق فرستادم‌. مدتی گذشت و من در شرکت آنها مشغول به کار بودم تا اینکه شب حادثه به دعوت مریم به دفترش رفتم که ناگهان شیطان مرا وسوسه کرد و به مریم پیشنهاد رابطه دادم.

مریم با شنیدن حرف‌های من خیلی عصبانی شد که با هم درگیر شدیم. وقتی درگیری ما بالا گرفت با چاقو دو ضربه به او زدم وبعد هم پارچه‌ای دور گردنش انداختم و او را خفه کردم‌. پس از حادثه مقداری پول از شرکت سرقت کردم و به شهرستان بوکان گریختم تا اینکه مدتی بعد دوباره برای کار راهی تهران شدم و به دام افتادم. 

متهم پس از آخرین دفاع مقابل قاضی بخشوده، بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران راهی زندان شد. متهم به زودی پس از صدور کیفرخواست در دادگاه کیفری یک استان تهران به جرم قتل مادر و پسر محاکمه می‌شود. 

منبع: روزنامه جوان

نظر شما